آفتاب

جوهر سارنایف، عامل بمبگذاری در بوستون آمریکا به مرگ محکوم شد

جوهر سارنایف، عامل بمبگذاری در بوستون آمریکا به مرگ محکوم شد

جوهر سارنایف جوان 22 ساله آمریکایی ـ قفقازی که به عنوان عامل بمبگذاری در بوستون آمریکا معرفی شده بود از سوی دادگاهی در آمریکا به اعدام محکوم شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از صفحه خبرگزاری فرانسه در توئیتر دادگاه رسیدگی به اتهامات جوهر سارنایف یکی از دو عامل بمبگذاری در شهر بوستون آمریکا در خلال برگزاری مسابقه دو ماراتن او را به مرگ محکوم کرد

جوهر سارنایف سال 2013 به کمک برادر خود تیمور لنگ متهم به اجرای عملیات بمب گذاری در جریان برگزاری مسابقه دو ماراتن در بوستون و نیز اقدام برای بمب گذاری و انجام چند عملیات تروریستی دیگر در آمریکا از جمله در میدان تایمز بود.

هیات منصفه در بررسی خود که بیش از 14 ساعت طول کشید این حکم را براساس شش فقره از 17 فقره اتهامات سارنایف صادر کرد.

به نوشته وب سایت ویکی پدیا پس از از انفجار در مسابقه ماراتن بوستون در ۱۵ آوریل، FBI برادران سارنایف را به عنوان مظنونین انفجار اعلام کرد و اقدام به انتشار عکس‌هایی از آن دو کرد. در ۱۸ آوریل در حدود ساعت ۱۰ بعدازظهر مظنونین یکی از ماموران امنیتی مؤسسه فناوری ماساچوست را به قتل رساندند و اتوموبیل اس‌یووی وی را سرقت کردند. تیراندازی در واترتاون در حوالی بوستون منجر به کشته شدن تیمورلنگ و مجروح شدن یکی از ماموران امنیتی شد. جوهر با وجود جراحات فراوان موفق به فرار شد. بیش از هزار نیروی پلیس منطقه‌ای کوچک را برای پیدا کردن این جوان ۱۹ ساله جستجو کردند. سرانجام در ۱۹ آوریل جوهر در قایقی در منطقه‌ای خارج از محدوده‎ی استحفاظی پلیس پیدا شد.

4949

 

کد N823978

وبگردی