آفتاب

شبکه «التغییر» پیامی صوتی از عزت ابراهیم الدوری پخش کرد

شبکه «التغییر» پیامی صوتی از عزت ابراهیم الدوری پخش کرد

واحد مرکزی خبر نوشت:

در حالیکه نزدیک به یک ماه از انتشار خبر مرگ عزت ابراهیم الدوری، معاون صدام دیکتاتور پیشین عراق می گذرد، یک شبکه تلویزیونی متعلق به حزب بعث این کشور روز جمعه یک پیام صوتی که ادعا شد از اظهارات اخیر وی است پخش کرد.

مسئولان عراق و رهبران گروه های شبه نظامی شیعه در این کشور روز هفدهم آوریل خبر مرگ عزت الدوری را اعلام کردند و گفتند وی توسط نیروهای دولتی در نزدیکی شهر تکریت کشته شده است. تصاویری هم در همان زمان در اینترنت از جسد فردی که ظاهرا شبیه الدوری بود، منتشر شد.

البته اندکی پس از انتشار این خبر، وزارت بهداشت عراق اعلام کرد نمونه هایی از «دی ان ای» الدوری را در اختیار ندارد تا بتواند خبر مرگ وی را تایید کند.

اما در پیام صوتی که روز جمعه در شبکه «التغییر» پخش شد، فردی که خود را عزت الدوری نامید، صراحتا به حوادثی که بعد از روز 17 آوریل، یعنی زمان انتشار خبر مرگش، روی داده است، از جمله استقرار نیروهای شبه نظامی شیعه در منطقه نخیب (ضم نون و فتح خ) در جنوب غرب بغداد، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، وی در این پیام صوتی گفت «نخیب، منطقه ای راهبردی برای عراق و ایران و یکی از مناطقی است که گروه های شیعه به شدت تلاش می کردند آن را تصرف کنند زیرا تصرف این منطقه، در واقع به معنای گشوده شدن جبهه ای علیه عربستان سعودی است.»

فردی که ادعا می کرد عزت الدوری است در پیام خود، آنچه را «اشغالگری مستقیم ایران در عراق» نامید، محکوم کرد.
اظهارات این فرد و برخی جزییاتی که در این پیام صوتی وجود دارد، این تصور را در ذهن ایجاد می کند که این سخنان در یک نشست، ظاهرا در یکی از گردهمایی های سران سابق حزب بعث، ضبط شده است.

از زمان سقوط حکومت صدام در سال دو هزار و سه، خبر مرگ الدوری بارها اعلام شد ولی متعاقبا بارها پیام هایی صوتی که ادعا می شد اظهارات خود وی است، دال بر زنده بودنش منتشر شدند. همین طور مطبوعات و رسانه ها بارها خبر دستگیری وی را منتشر کردند که باز هم بارها این خبر تکذیب شد.

5252

کد N823937

وبگردی