آفتاب

باید آثار عملی قرآن را در جامعه مشاهده کنیم/قرآن عامل اتحاد و وحدت مسلمانان

باید آثار عملی قرآن را در جامعه مشاهده کنیم/قرآن عامل اتحاد و وحدت مسلمانان

رییس جمهوری با بیان اینکه قرآن سراسر خیر و برکت برای جامعه اسلامی است، گفت: آنچه مهم است ما باید از قرآن پیروی و آثارش را در جامعه مشاهده کنیم آن زمان است که مورد رحمت خداوند قرار می گیریم.

به گزارش ایرنا، حجت السلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم گشایش سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: باید به عمق آیات قرآن دست یابیم و در زندگی خود آثار عملی قرآن را مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن معجزه است، اظهار داشت: هیچ کس و جمعی از روزی که آیات بر قلب محمد نازل شد و آن حضرت برای مردم تلاوت کرد و تعلیم داد، هیچ کس قادر به آوردن کلامی همانند قرآن نیست.

رییس جمهوری اضافه کرد: کتاب معجزه پیامبر و کتاب فخر و افتخار برای همه مسلمانان است بنابراین باید در تمام جوامع اسلامی یکی از شاخص های ما خواندن صحیح آیات کتاب آسمانی باشد.

رییس جمهوری کشورمان در این مراسم همچنین تصریح کرد: یکی از مسایلی که باعث اتحاد و وحدت در میان مسلمانان شده ، این است که همه مسلمانان قرآن را به زبان وحی قرائت می کنند.

روحانی ادامه داد: اگر هر ملتی به زبان خود قرآن می خواند آثار وحدت و اتحاد در میان مسلمانان چنین نبود. قرآن کتابی است که از خود به عنوان کتاب مبارک یاد می کند، کتابی که سراسرش خیر و برکت برای جامعه جهانی و بویژه جامع اسلامی است.

رییس جمهوری اضافه کرد: گرچه بر امم سابق نیز خداوند کتاب آسمانی نازل کرد اما در عین حال قرآن ویژگی خاص خود را دارد، تنها کتابی که به عنوان کتاب آسمانی توانسته است از دست تحریف و تغییر مصون بماند قران مجید است.

وی همچنین گفت: متاسفانه دیگر آثار وحی مورد دستبرد تحریفگران قرار گرفته اند اما قرآن کتابی است که از ناحیه خداوند و با جهاد مسلمانان به همان گونه ای که بر قلب پیامبر نازل شد امروز در اختیار ماست و حتی نحوه جمع آوری قرآن و ترتیب سور قرآن هم به دستور شخص پیامبر عظیم الشان اسلام بوده است.

روحانی افزود: اینکه امروز در جهان اسلام راجع به متن قرآن اختلافی وجود ندارد و همه متن واحدی را می بینیم و قرائت می کنیم یکی از نعمت های بزگ پروردگار به ما مسلمانان است. گرچه حفظ قرآن ارزشمند است اما آنچه مهم است این است که از قرآن پیروی کنیم و آیات آن را در زندگیمان بکار بندیم.

ادامه دارد...

4949

کد N823827

وبگردی