آفتاب

واکنش وزارت خارجه ایران به مطالب مطرح شده در کمپ دیوید

واکنش وزارت خارجه ایران به مطالب مطرح شده در کمپ دیوید

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به مطالب مطرح شده در کمپ دیوید گفت: کسانی که بجای مبارزه جدی با تروریسم ٬ زیر ساخت های یک کشور همسایه و برادر خود را با توسل به نظامی گری نابود می‌کنند، نباید خود را در مسند قضاوت درباره رفتار دیگران قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد مطالب مطرح شده در بیانیه کمپ دیوید در مورد کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تأكيد داشته است كه حل و فصل بحران های جاری در منطقه نيازمند اجتناب از روش هاي نظامي و روي اوردن به گفتگو و راه حل سياسي است. متاسفانه رفتارهايي همچون حمله نظامي خارجي به يمن و ناديده گرفتن تماميت ارضي اين كشور و حمايت امريكا از اين حمله نه تنها در تعارض با مقررات بین المللی است بلکه با برخي مفاد بيانيه كمپ ديويد هم همخوانی ندارد و لازم است كشورهاي شركت كننده در أجلاس مذكور هماهنگي بيشتري در گفتار و رفتار خود داشته باشند.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در واكنش به طرح ادعای مبني بر اقدامات بي ثبات ساز ایران٬ با تکراری خواندن این مطالب افزود: واقعیات منطقه خلاف چنین ادعاهایی را نشان می دهد. جمهوری اسلامی ایران قائل به تحکیم روابط با همسایگان و حسن همجواری می باشد و در هيچ يك از مناقشات منطقه اي راه حل نظامي و عدم احترام به تماميت ارضي كشورها را توصيه نكرده و معتقد است كساني كه به جاي مبارزه جدي با تروريسم٬ زير ساخت هاي يك كشور همسايه و برادر خود را با توسل به نظامي گري نابود كرده و صلح و ثبات منطقه اي را عميقا بخطر انداخته اند نباید خود را در مسند قضاوت در باره رفتار ديگران قرار دهند.

افخم افزود : جمهوری اسلامی ایران اعتقاد راسخ دارد كه معضل اصلي منطقه تروريسم و رشد گروه هاي افراطی و تكفيري است و همه طرفهاي منطقه اي و بين المللي بايد در اين مسير بدون تبعیض و عدم توسل به شعار و ادعا ، برای ریشه کنی این پدیده ضد انسانی اقدام جدي بعمل آورند.

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به دعوت كشورهاي شركت كننده در اجلاس كمپ ديويد به انجام گفتگو بين جمهوری اسلامی ایران و شوراي همكاري گفت: ایران انجام گفتگو میان کشورهای همسایه را ضروری دانسته و همواره در این مسیر پیشگام بوده و بهتر است طرفهای مقابل با احتراز از رويكرد کنونی٬ فرافكني و اتهام زني، حسن نيت خود را با اتخاذ گامهاي اعتماد ساز پایدار نشان دهند.

5252

کد N823824

وبگردی