آفتاب
لاریجانی در جمع مردم منطقه خلجستان مطرح کرد:

رونق تولید و اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات کشور است

رونق تولید و اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات کشور است

قم - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید با تلاش،‌ زمینه توسعه اشتغال و بهبود اقتصاد کشور را فراهم کنند و قطعاً کلید حل مشکلات کشور در صحنه داخلی، منطقه‌ای و بین‌الملل همین موضوع است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع مردم منطقه خلجستان استان قم گفت: خوشبختانه امروز این منطقه از مدیران اجرایی خوبی برخوردار است و این موضوع قطعاً موجب توسعه منطقه می‌شود. البته صبح امروز در جلسه شورای اداری بخش خلجستان، مشکلات منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

وی بر لزوم ساماندهی حوزه بهداشت و درمان منطقه تاکید کرد و افزود: یقیناً بهبود وضعیت این حوزه موجب ایجاد آرامش روانی میان مردم می‌شود که این آرامش زمینه توسعه کار را در این منطقه فراهم می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌بایست زمینه اشتغالزایی در منطقه برای مردم فراهم شود، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های منطقه خلجستان در حوزه گردشگری و توریسم می‌توان در جهت رفع بیکاری و توسعه اشتغال در این منطقه اقدام کرد.

لاریجانی با اشاره به اشتیاق و تمایل سرمایه‌گذاران و خیرین برای سرمایه‌گذاری در این منطقه گفت: ضروری است زمینه سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها فراهم شود،‌ به ویژه در بحث صنایع تکمیلی بخش کشاورزی، حوزه تولید داروهای گیاهی و جذب توریسم، باید در جهت جذب سرمایه‌گذاران تلاش کرد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم، لازمه آبادانی منطقه را سرمایه‌گذاری مردمی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر حمایت از سرمایه‌گذاری مردم و بخش خصوصی تاکید کرده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات کنونی منطقه خلجستان در حوزه آب یادآور شد: خوشبختانه در بودجه سال جاری، رقم قابل توجهی برای رفع مشکل آب روستاها اختصاص یافته است و قطعاً مسئولان منطقه‌ای باید برای تحقق این اعتبارات تلاش کنند. از طرفی در بحث گازرسانی به روستاهای منطقه نیز مشکلاتی وجود دارد که در این حوزه باید میزان اعتبارات و سرمایه‌گذاری را برآورد کرد تا در این رابطه با وزارت نفت وارد مذاکره شد.

رئیس قوه مقننه بر لزوم بهبود و تعریض جاده‌های منطقه تاکید کرد و گفت: بهبود وضعیت جاده‌ها یکی از عوامل جذب سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی، هنوز اقتصاد کشور رونق پیدا نکرده است، افزود: همه باید با تلاش،‌ زمینه توسعه اشتغال و بهبود اقتصاد کشور را فراهم کنند. همچنین رهبر معظم انقلاب به دفعات بر اهمیت مقوله رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تاکید داشته‌اند و قطعاً کلید حل مشکلات کشور در صحنه داخلی، منطقه‌ای و بین‌الملل همین موضوع است.

کد N823765

وبگردی