آفتاب

دادستانی بوسنی و هرزگوین در کمین داعشی ها

دادستانی بوسنی و هرزگوین در کمین داعشی ها

دادستانی بوسنی امروز جمعه اعلام کرد ۱۲ نفر به اتهام سفر به سوریه و عراق و همراهی با داعش تحت پیگرد قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دادستانی بوسنی امروز جمعه اعلام کرد ۱۲ نفر به اتهام سفر به سوریه و عراق و همراهی با داعش تحت پیگرد قرار گرفتند.

دادستان کل این کشور با اعلام این خبر افزود که این پیگرد در پی حملات و دستگیری‌های ۸ ماه گذشته در کشورهای حوزه بالکان در دستور کار قرار گرفته است، که در جریان آنها مقادیر قابل توجهی سلاح، بمب، مهمات و تسلیحات ویژه‌ نیز کشف و ضبط شده است.

بر اساس بیانیه منتشره از سوی دادستانی کل این کشور، اتهام این ۱۲ مظنون پذیرفتن ایدئولوژی افراطی تکفیریان داعش مستقر در عراق و سوریه، جمع آوری وسایل مورد نیاز برای جنگ و پیوستن به گروه های تروریستی مسلح عنوان شده است.

در ادامه این گزارش آمده است، این افراد در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ کشور را به مقصد ترکیه ترک کرده بودند و از آنجا به صورت غیرقانونی به سوریه رفتند. این افراد چندین ماه در سوریه مانده و در عملیات های تروریستی مختلفی شرکت کرده اند.

بر اساس پیش‌بینی دولت بوسنی تاکنون حدود ۲۰۰ نفر از مسلمانان این کشور که ۴۵% جمعیت بوسنی را تشکیل می دهند به عراق و سوریه رفته‌اند که در این میان ده ها نفر از آنها به هلاکت رسیده اند.

دولت بوسنی از سال گذشته تلاش هایی را برای متوقف ساختن عزیمت برخی از افراطیون این کشور به عراق و سوریه آغاز کرده است. بر این اساس، شهروندان بوسنی که جذب این گروه تروریستی شوند مشمول تحمل تا ۱۰ سال حبس خواهند بود.

کد N823736

وبگردی