آفتاب
نقوی حسینی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

سلاح‌های اهدایی غرب ۴ هزار یمنی را به خاک و خون کشیده است

سلاح‌های اهدایی غرب ۴ هزار یمنی را به خاک و خون کشیده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروزه مثلث رژیم آل سعود، صهیونیست و آمریکا سلاح‌هایی را برای کشتار مردم یمن به کار می‌برند که تاکنون بیش از چهار هزار نفر را به خاک و خون کشیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین نقوی حسینی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به در جریان بودن مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: تیم مذاکره کننده باید بداند که دشمن در مقابل آنها ایستاده است و باید چشمشان را باز کنند و تزویر و کینه‌توزی دشمن را متوجه شوند و اجازه ندهند به هیچ وجه به عزت و هیبت ملت ایران جسارت شود.

وی خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: در مذاکرات، سرداری کنید و این ملت بزرگ نیز پشت سر شماست؛ ما برای توافق خوب، وارد میدان شده‌ایم و توافق خوب نیز، این است که حقوق مردم به طور تمام و کمال حفظ شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: بازرسی‌ها، باید کاملاً در چارچوب مقررات آژانس و مقررات بین‌المللی و نه فراتر از آنها باشد. باید در مذاکرات حق «تحقیق و توسعه» ملت ایران در علوم هسته‌ای، حفظ شده و تحریم‌ها یکجا برداشته شود.

سرنوشت صدام در انتظار رژیم آل سعود است/ جهان اسلام از دو طرف مورد تهاجم قرار گرفته

نقوی حسینی درادامه با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در کشور یمن در پی تهاجم رژیم آل سعود اظهار داشت: رژیم آل سعود، جایگاه خود را درجهان اسلام از دست داده و «خائن حرمین شریفین» است.

وی خطاب به رژیم آل سعود گفت: از سرنوشت صدام درس بگیرید؛ همین آمریکایی ها به صدام چراغ سبز نشان دادند و در پایان، صدام را از بین بردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: سازمان های بین المللی و نهادهای مدافع حقوق بشر باید رژیم آل سعود را جنایتکار جنگی معرفی کنند.

وی با بیان اینکه امروز جاهلیت مدرن به دست ابوسفیان‌ها و ابوجهل ها دل حضرت پیامبر اعظم (ص) را می‌آزارد، ادامه داد: امروز جهان اسلام از دو سو موردتجاوز و ظلم قرار گرفته است؛ از یک سو رژیم صهیونیستی، قدس و ملت مظلوم فلسطین، لبنان و غزه را محاصره کرده است و کودکان و زنان مسلمان را به خاک و خون می‌کشد و منزل آنان را منهدم و از کمک‌رسانی به آنان جلوگیری می کند و از سوی دیگر، رژیم آل سعود نیز بخش دیگری از جهان اسلام را مورد تجاوز قرار داده و با استفاده از انواع سلاح‌ها به کشتار مردم بی‌دفاع یمن پرداخته است و از امدادرسانی به آنان جلوگیری می‌کند.

نقوی حسینی گفت: امروزه رژیم آل سعود در کنار رژیم صهیونیستی علیه جهان اسلام قرار دارد.

گناه مردم یمن، حرکت به سمت استقلال است/ آزمایش سلاح‌های غربی در یمن

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: سوالی که برای همه و به ویژه مسلمانان مطرح می‌شود، این است که گناه مردم یمن چیست و در یمن چه اتفاقی افتاده است که با مردم اینگونه رفتار می‌کنند و متجاوزان باید به این سوال پاسخ بدهند.

وی گفت: یمن بیش از نیم قرن حیاط خلوت عربستان بود و رژیم آل سعود بر مردم یمن دیکتاتور می‌گماشت و هرطور که می‌خواست با مردم یمن برخورد می‌کرد، اما در چند سال اخیر ملت بزرگ یمن آرام آرام به سوی وحدت و حرکت انقلابی گام برداشتند تا یک حکومت مستقل و با ارزش های دینی و اعتقاداتی خودشان روی کار آورند و این، گناه مردم یمن است.

نقوی حسینی اظهار داشت: عربستان هر موقع و هر طوری می‌خواست برای مردم یمن تصمیم می‌گرفت و امروزه که این حرکت انقلابی و ملی و وحدت‌بخش در یمن آغاز شده است، رژیم آل سعود و آمریکایی‌ها توان تحمل آن را ندارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اگر حرکتی خارج از مدار آمریکایی‌ها رخ دهد، تروریستی و ضد حقوق بشر است.

وی تصریح کرد: عربستان، در این تهاجمات از پیشرفته‌ترین سلاح ها استفاده می‌کند و کشورهای غربی، یمن را به دست رژیم آل سعود به یکی از آزمایشگاه‌های سلاح اتمی تبدیل کرده‌اند؛ سلاح هایی که برای اولین بار به کار گرفته می‌شود و در شناخت آنها متحیر مانده‌ایم.

نقوی حسینی گفت: امروزه مثلث جنایت رژیم آل سعود، صهیونیست و آمریکا سلاح هایی را برای کشتار مردم یمن به کار می‌برند که تاکنون بیش از چهار هزار نفر را به خاک و خون کشیده و هفت هزار نفر را مجروح کرده‌اند.

مجامع جهانی در برابر فاجعه انسانی یمن سکوت کرده‌اند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مردم یمن هیچ امکاناتی ندارند و مجروحان آنها با جراحت های سنگین، بدون پزشک و بیمارستان با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ همین مردم مجروح و شهید داده، مومن و استوار ایستاده اند و خواهان سقوط رژیم آل سعود هستند.

وی اظهار داشت: تا امروز، بیش از ۹۰۰ مورد از تاسیسات عمومی در یمن با خاک یکسان شده که محل های تامین آب و برق، خدمات بهداشتی و درمانی بوده است.

نقوی حسینی گفت: امروز در یمن فاجعه انسانی در حال وقوع است، اما جوامع و سازمان‌های بین المللی که برای اعدام یک قاتل بیانیه علیه کشورها صادر می‌کنند، همچنان سکوت کرده‌اند.

وی افزود: رژیم عربستان می‌داند که اگر حکومت مردم‌سالاری در یمن ایجاد شود، حکومت خود را از دست می‌دهد و آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم‌پیمان او هم در کنار رژیم آل سعود ایستاده اند، چون مردم یمن از انقلاب اسلامی و مردم‌سالاری دینی الهام گرفته‌اند.

اگر در یمن مداخله می‌کردیم، عربستان محو می‌شد/ کشتی نجات را به مردم یمن می‌رسانیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: از ملت یمن حمایت می‌کنیم و برای حمایت خود نیاز به هیچ مجوزی نداریم.

نقوی حسینی ادامه داد: البته در حوادث یمن مداخله نمی‌کنیم و اگر مداخله می‌کردیم، عربستان همان هفته اول محو می‌شد.

وی افزود: «کشتی نجات» با هدف کمک‌رسانی به مردم یمن حرکت کرده است و ما این کشتی نجات را به مردم یمن می رسانیم؛ به هیچ قدرتی هم اجازه نمی‌دهیم که کشتی نجات ما را بازرسی و متوقف کند، در این کشتی آب و غذا برای مردم یمن می‌بریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: از مردم جهان، نهادها و موسسات بین المللی می‌خواهیم که برای پایان دادن به تهاجمات علیه مردم یمن، یکپارچه به صحنه بیایند و جلوی این تجاوزات را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: پس از پایان یافتن تجاوز، باید بستر لازم برای گفتگوی یمنی - یمنی فراهم شود و باید خود مردم یمن و گروه های داخلی یمنی که به ملت جنایت نکرده اند، خودشان مشکلات را حل کنند و مردم یمن باید خود تصمیم بگیرند.

کد N823654

وبگردی