آفتاب

سیا: البغدادی همچنان در راس داعش است

سیا: البغدادی همچنان در راس داعش است

مسئولان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گزارشی درباره سرنوشت رهبر گروه تروریستی داعش اعلام کردند که وی در سلامت کامل بوده و همچنان در راس داعش و مسئول مستقیم عملیات های روزانه این گروه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عراق الان، مسئولان سیا در حالی این خبر را منتشر کردند که ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش که از هفته‌ها قبل اخبار مختلفی درباره اوضاع جسمی و سرنوشت وی منتشر می‌شود در فایلی صوتی بار دیگر اعلام وجود کرده و مسلمانان سراسر جهان و اهالی استان الانبار عراق را به پیوستن به داعش فراخواند.

کارشتاسات سیا در این خصوص اعلام کردند که البغدادی همچنان در راس داش است و دستور مربوط به حملات ایت گروه را وی شخصا صادر می‌کند و در حقیقت البغدادی مسئول مستقیم عملیات‌های روزانه داعش است.

شبکه سی ان ان آمریکا نیز در خبری اعلام کرد اطلاعات موجود حاکی از آن است که البغدادی در سلامت است و همچنان اداره و رهبری گروه داعش را بر عهده دارد.

پیش از این یک منبع آگاه در گفت‌وگو با گاردین تاکید کرد که ابوبکر البغدادی که در جریان حمله هوایی آمریکا در ماه مارس مجروح شده بود هنوز زنده است اما به دلیل ضایعه نخاعی قادر به حرکت نیست.

همچنین اخبار ضد و نقیضی دربار حضور وی در اوکراین منتشر شد.

انتهای پیام

کد N823602

وبگردی