آفتاب

سوال از وزرای کار و راه و شهرسازی در دستور کار جلسه هفته آینده مجلس

سوال از وزرای کار و راه و شهرسازی در دستور کار جلسه هفته آینده مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته آینده خود بررسی سوال از وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی را در دستور کار دارند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته آینده خود بررسی سوال از وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی را در دستور کار دارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سوال حسین طلا نماینده مردم تهران از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سوالات حمید رسایی، اصغر زارعی، روح‌الله حسینیان، مهدی کوچک‌زاده نمایندگان تهران از وزیر راه و شهرسازی در جلسه‌ علنی هفته آینده مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نمایندگان مجلس همچنین بررسی طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، ‌طرح دوفوریتی اصلاح ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در دستور دارند.

مجلس همچنین هفته آینده به بررسی طرح بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، طرح الحاق یک بند به عنوان بند ه به تبصره جزء 1 ماده 3 قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور و طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران می‌پردازد.

رسیدگی به طرح اعمال بخشودگی جرایم موضوع ماده 191 قانون مالیات‌های مستقیم به قانون موسوم به تجمیع عوارض و برقراری مالیات غیرمستقیم ، قوانین بودجه سنوات 1377 الی 1381 و لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی در دستور کار جلسات علنی نمایندگان مجلس قرار دارد.

مجلس همچنین هفته آینده به بررسی طرح حمایت از صنعت برق کشور، طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده و طرح اصلاح بند ج ماده 178 قانون برنامه پنجساله توسعه جمهوری اسلامی ایران می پردازد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس همچنین بررسی طرح اصلاح بند ز ماده 44 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیأت‌های انضباطی نیروهای مسلح، طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتروی زمینی در مقابل شخص ثالث، لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی و طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی‌هارا در دستور کار خود دارند.

نمایندگان مجلس همچنین به بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد تفریغ بودجه سال 91 کل کشور و گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منقطه آزاد می‌پردازند.

رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای و گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم در خصوص نحوه اعطای بورسیه تحصیلی و جذب هیأت علمی از سال 68 تاکنون در دستور کار جلسات علنی هفته آینده مجلس قرار دارد.

نمایندگان مجلس دو نفر را نیز به عنوان ناظر در شورای اقتصاد، دو نفر را به عنوان ناظر در شورای عالی بورس و اوراق بهادار و دو نفر را به عنوان ناظر در شورای عالی نظارت قانون نظام صنفی کشور انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام

کد N823524

وبگردی