آفتاب
نقوی حسینی:

اگر ایران در یمن مداخله می‌کرد عربستان در همان هفته اول محو بود

اگر ایران در یمن مداخله می‌کرد عربستان در همان هفته اول محو بود

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی بر عدم دخالت ایران در یمن تأکید کرد و یادآورشد: اگر ایران در یمن مداخله می‌کرد عربستان در همان هفته اول محو بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدحسین نقوی حسینی که سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران را بر عهده داشت در بخشی از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد: ملت ایران اجازه نخواهد داد توافقی به ضرر جمهوری اسلامی ایران تصویب شود.

این نماینده مجلس خطاب به تیم مذاکره کننده گفت: دشمن در مقابل ماست. دشمنی خونخوار که مسلمانان را به خاک و خون کشیده. چشمانتان را باز کنید چرا که آنها کینه‌ورزند و نیت پاکی ندارند.

او ادامه داد: اجازه ندهید به عزت و عظمت مردم ایران خدشه وارد شود. در مذاکرات سرداری کنید و فرمانبرداری نکنید. ملت ایران پشت سر شماست. فراموش نکنید که ما برای توافق خوب وارد میدان شده‌ایم. ملت ایران به غیر از توافق خوب به هیچ چیز اجازه امضا و اجرا نخواهد داد.

نقوی حسینی تأکید کرد: توافق خوب توافقی است که حقوق ملت ایران در آن حفظ شود، حق تحقیق هسته‌ای حفظ شود و بازرسی‌ها کاملاً در چارچوب آژانس باشد نه فرا آژانس. به علاوه تحریم‌ها باید به صورت یکجا و بعد از توافق لغو شود در غیر این صورت ملت اجازه نمی‌دهد توافقی صورت بگیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین گفت: مجلس و نمایندگان در پی تهیه طرح جامعی هستند که بتواند از همه حقوق ملت حراست کند. نمایندگان ملت اجازه نخواهند داد توافقی به ضرر ملت ایران امضا و اجرا شود.

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران بخش دیگری از سخنان خود را به وضعیت یمن اختصاص داد و با اشاره به اعزام کشتی کمک‌های مردمی به یمن،‌ تصریح کرد: ملت ایران یکپارچه ایستاده تا از ملت‌های مظلوم به ویژه یمن حمایت کند. برای حمایت نیز منتظر مجوز هیچ ارگانی نخواهد ماند. ما در یمن مداخله نمی‌کنیم بلکه کمک می‌کنیم. اگر مداخله می‌کردیم عربستان در همان هفته اول محو بود.

او ادامه داد: می‌گویند ایران در یمن دخالت می‌کند خوب می‌دانند که اگر ایران دخالت کند و تصمیم بگیرد از آل سعود چیزی باقی نمی‌ماند. ما به حمایت خود در یمن ادامه می دهیم و تحت تأثیر فشارها قرار نمی‌گیریم. کشتی نجات نیز برای همین حرکت کرده است، اما می‌بینیم در این راه چه مانع‌هایی ایجاد می‌کنند. قدرت‌های سلطه‌گر بدانند ما کشتی نجات را به یمن می‌رسانیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ قدرتی کشتی ما را بازرسی یا متوقف کند.

نقوی حسینی تصریح کرد: این کشتی به راه خود ادامه خواهد داد. مگر ما چه چیزی در کشتی می‌بریم که لازم باشد بازرسی شود. ما در آن آب و دارو می‌بریم تا به دست مردمی برسد که محرومند. شما که ادعای حقوق بشر و دموکراسی دارید نمی‌بینید جلوی چشمانتان کودکان مظلوم جان می‌دهند. مگر اینها بشر نیستند. آیا شما فقط انسانید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: تجاوزات در یمن باید پایان بخشیده شود وگرنه خود ما به آن پایان دیگری خواهیم داد و جلویش خواهیم ایستاد.

او افزود: باید بستر لازم برای گفت‌وگوی یمنی- یمنی فراهم شود و هیچ قدرتی حق دخالت در یمن را نداشته باشد. خود مردم یمن هستند که باید بنشینند و مشکلشان را حل کنند و برای خودشان تصمیم بگیرند.

این نماینده مجلس همچنین تأکید کرد: باید اجازه کمک‌رسانی به یمن داده شود و نهادهای حقوقی مستقل جهان میزان خسارات و جنایات وارده به یمن را ارزیابی کنند تا زمینه محاکمه رژیم آل سعود به عنوان جنایتکار جنگی فراهم شود.

نقوی حسینی با هشدار به عربستان نسبت به اینکه از سرنوشت عراق عبرت بگیرد، افزود: فردا آتشی که برافروخته‌اید دامن شما را خواهد گرفت. شما جایگاه خود در جهان اسلام را از دست داده‌اید و خائنین حرم شریفین هستید.

به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون امینت در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آمار 4 هزار نفری کشته شدگان و 7 هزار نفری مصدومان، گفت: تا امروز 900 مکان عمومی در یمن با خاک یکسان شده و یک فاجعه انسانی در یمن در حال وقوع است و مثلث رژیم آل سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی در کنار هم ایستاده‌اند تا حکومت مردمسالار دینی در یمن شکل نگیرد.

انتهای پیام

کد N823504

وبگردی