آفتاب

سفر نخست وزیر هند به چین؛ از استقبال تا اختلافات دیرینه دو کشور

سفر نخست وزیر هند به چین؛ از استقبال تا اختلافات دیرینه دو کشور

رییس جمهور چین در دیدار با نخست وزیر هند از لزوم برقراری و افزایش اعتماد میان دوطرف با ابزار کنترل اختلافات فیمابین سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور چین در دیدار با نخست وزیر هند از لزوم برقراری اعتماد میان دوطرف با ابزار کنترل اختلافات فیمابین سخن گفت.

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در دیدار با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند که برای یک سفر ۳ روزه به پکن سفر کرده است، بر لزوم تحکیم همکاری های فیمابین و تقویت روابط اقتصادی علیرغم چند دهه بی اعتمادی میان دو کشور تأکید کرد.

بر اساس بیانه صادره از طرف وزارت امورخارجه چین، شی جین پینگ با اشاره به لزوم همکاری میان دوکشور به نخست وزیر هند گفت : ما باید درجهت ارتقاء اعتماد میان دو کشور حرکت کرده، در خصوص حل اختلافات مان تلاش کنیم و نگذاریم تا مشکلات مان به مانعی در گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه تبدیل شود.

اختلافات دوجانبه میان چین و هند که دو کشور پرجمعیت آسیایی به حساب می آیند، از ابعاد وسیعی برخوردار بوده و از اختلافات مرزی تا حمایت چین از کشور رقیب و همسایه هند یعنی پاکستان را شامل می شود.

رئیس جمهوری چین از نارندرا مودی نخست وزیر هند درخواست کرد تا با همکاری های بیشتر میان دو کشور در زمینه های منطقه ای و جهانی، بسترهای لازم برای ارتقاء نظم و امنیت در جهان و نیازهای راهبردی دو طرف در توسعه پایدار با روابط نزدیکتر فراهم شود.  

کد N823418

وبگردی