آفتاب

دولت چهارم نتانیاهو به سختی از کنست رای اعتماد گرفت

دولت چهارم نتانیاهو به سختی از کنست رای اعتماد گرفت

پارلمان رژیم صهیونیستی به دولت جدید بنیامین نتانیاهو رای اعتماد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازشبکه خبری اسکای نیوز عربی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه توانست به سختی برای دولت جدید خود از کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رای اعتماد بگیرد.

دولت نتانیاهو یکی از ضعیف ترین ائتلاف‌های اسرائیل محسوب می‌شود 59 عضو از کنست علیه دولت جدید نتانیاهو رای دادند و وی به سختی توانست 61 رای مثبت از پارلمان بگیرد. این چهارمی دولتی است که نتانیاهو آن را اداره می‌کند و می‌توان گفت راست‌گراترین و تندروترین دولت تاریخ اسرائیل نیز به شمار می‌رود.

پارلمان رچیم صهیونیستی 120 عضو دارد و نخست وزیر برای گرفتن رای اعتماد، حداقل به موافقت 50 درصد+1 عضو کنست یعنی 61 رای نیاز دارد.

همچنین در جلسه رای گیری که عصر پنج شنبه برگزار شد، شماری از نمایندگان "عرب اسرائیلی" کنست به خاطر برخی اظهارات نتانیاهو در رقابت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی از وی به شدت انتقاد کردند و رئیس کنست سه تن از نمایندگان را به خاطر اظهاراتشان از جلسه اخراج کرد.

احزاب عرب فلسطینی که یک ائتلاف را در کنست رهبری می‌کنند، یکی از جناح‌های قدرتمند پارلمان هستند و پیشتر اعلام کرده بودند که در هیچ ائتلاف دولتی شرکت نمی‌کنند.

پس از انتخابات عمومی که ماه مارس انجام شد و نتایج ضعیف ائتلاف نتانیاهو، وی با دادن امتیازهای فراوان به شرکایش در دولت، بالاخره موفق شد کابینه‌ای ضعیف و تندرو تشکیل دهد.

بعدازظهر پنج شنبه نتانیاهو با رهبران حزب راست‌گرای لیکود که رهبری‌ آن را خود وی برعهده دارد و از پست‌های کلیدی چندانی در دولت جدید برخوردار نیتس، نشستی را برگزار کرد.

پارلمان رژیم صهیونیتسی روز چهارشنبه پیش نویس قانونی را که به نتایناهو اجازه می‌دهد تعداد وزرای دولت آتی را افزایش دهد، تصویب کرد و به این ترتیب وی برای راضی کردن حزب لیکود می‌تواند پست‌های وزارتی جدید را به اعضای حزب خود واگذار کند.

انتهای پیام

کد N823387

وبگردی