آفتاب

استقبال ریابکوف از روند مذاکرات هسته ای در وین

استقبال ریابکوف از روند مذاکرات هسته ای در وین

مذاکرات کنونی میان ایران و گروه ۱+۵ در وین از سرعت خوبی برخوردار بوده و خطر شکست مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی ریابکوف گفت: مذاکرات کنونی میان ایران و گروه ۱+۵ در وین از سرعت خوبی برخوردار بوده و خطر شکست مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران کاهش یافته است.
 معاون وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود با یادآوری اینکه موضوع هسته ای ایران محور بحث های جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سفر سه شنبه گذشته به مسکو بود ادامه داد: در این مذاکرات طرفین عزم جدی خود را برای ادامه همکاری دوجانبه با هدف تداوم مذاکرات هسته ای با ایران تا حصول توافق نهایی برای حل این مسأله قدیمی و پیچیده اعلام کردند.

ریابکوف افزود: امیدوارم هیأتهای آمریکایی و روسی بحث های خود را در این باره ادامه داده تا بتوانند در زمینه مسائل کلیدی به توافق های خوبی با ایران دست یابند.

این دیپلمات بلندپایه روسیه که به نماینگی کشورش به وین سوییس رفته تا در مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ به منظور حل اختلافات در نگارش توافق جامع هسته ای حضور داشته باشد ضمن بیان اینکه تا چند روز آینده پیشرفت های بیشتری حاصل خواهد شد گفت: مذاکرات پیشین که در سطح کارشناسان در نیویورک برگزار شده بود و نیز گفت و گوهای جاری در وین میان سید عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه ایران و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بسیار مفید بود و طی زمان نسبتاً طولانی آنها به دلیل پیچیدگی مذاکرات توجیه پذیر است.

کد N823378

وبگردی