آفتاب

معاون وزیرکشور: زندگی جانباختگان یاک 40، الگوی مدیریت جهادی بود

معاون وزیرکشور: زندگی جانباختگان یاک 40، الگوی مدیریت جهادی بود

ایرنا نئشت:

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: زندگی جانباختگان سانحه هوائی یاک 40، نمونه خاصی از مدیریت جهادی بود که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند.
محمدحسین مقیمی پنجشنبه شب در مراسم چهاردهمین یادواره نمایندگان فقید گلستان که در سانحه هوایی یاک 40 به همراه وزیر راه و ترابری سابق، معاونین و تنی چند از مسوولین مربوطه به شهادت رسیدند، اظهار کرد: آنان افرادی متعهد، دارای صداقت بالا، انقلابی و پرکار، مبارز و متقی بودند.

وی با بیان اینکه آنان در واقع مدیران جهادی کشور بودند، ادامه داد: این مسوولان در کار اجرائی و تقوائی مدیریت جهادی داشتند و ما با برگزاری این یادواره ها باید در واقع زندگی آنان را الگو و سرمشق خود قرار دهیم.

قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی در این مراسم که در مصلای شهرستان گرگان برگزار شد، اضافه کرد: امروز که بحث مدیریت جهادی را داریم، زندگی این افراد را باید مرور کنیم و زندگی آنان درس های زیادی به ما می دهد، زیرا افرادی بودند که از هیچ کوششی دریغ نمی کردند و کارهای مفیدی برای استان، نظام و انقلاب انجام دادند.

مقیمی در ادامه افزود: امروز در شرایطی که کشور نیاز به کار بیشتر دارد و دشمنان تحریم را به ملت تحریم کرده اند، رهبر معظم انقلاب راه برون رفت از این مساله را اقتصاد مقاومتی بیان می کنند.

به گفته وی بررسی زندگی شهیدان و نوع مدیران آنها، ما را در واقع به مدیریت جهادی می رساند و آنان در واقع مسوولیت های خود را به معنای واقعی با مدیریت جهادی به پایان و سرانجام رساندند.

وی همچنین تصریح کرد: برای آن که بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را در جامعه پیاده نمائیم، باید در مسیر راه این شهیدان حرکت کنیم.

مقیمی با اشاره به اینکه شهدا در زندگی و کار، با توجه به روحیه جهادی خود، الگو هستند، خاطرنشان کرد: ما نیز باید با الگوگیری از شهدا، روحیه جهادی را در خود تقویت کنیم، زیرا شهیدان در واقع کسانی بودند که با روحیه جهادی، مسوولیت پذیرفتند و تا آخرین لحظه عمر خود نیز دست از آرمان‎ها نکشیدند.

در 27 اردیبهشت ماه سال 1380، قرار بود فرودگاه بین المللی گرگان، مرکز استان گلستان با حضور وزیر راه و ترابری وقت (رحمان دادمان) و تنی چند از معاونین وی و مدیران وزارتخانه های مختلف و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی افتتاح شود و آنان با هواپیما یاک 40 تهران را به مقصد این فرودگاه ترک کردند.

اما، بعد از حدود یک ساعت از آغاز پرواز، بطور ناگهانی ارتباط خلبان با برج مراقبت قطع شد و هواپیما از مدار خارج شد که پس از بررسی ها مشخص شد یاک 40 در منطقه خرچنگ حوالی فرودگاه دشت ناز ساری سقوط کرده و همه سرنشینان آن به دیار حق شتافته اند.

اسامی تمامی جانباختگان این حادثه به شرح زیر بود:

دکتر رحمان دادمان وزیر راه و ترابری، مهندس حسن دهگان معاون وزیر، مهندس محمد جعفر بهرامی معاون وزیر، محمدرضا متقالچی مدیر کل ساخت فرودگاه های کشور، رضا قلی رستمی مدیر عامل شرکت مترا، جلیل رشیدی رییس اداره فنی سازمان بنادر و کشتیرانی کشور، محراب حقگو چرده معاون فنی سازمان بنادر و کشتیرانی کشور، مهندس ارسلان راحمی مدیر کل روابط عمومی، علیرضا راهی کارشناس روابط عمومی، قربانعلی قندهاری نماینده حوزه گرگان و آق قلا، غلامعلی هزارجریبی نماینده حوزه گرگان و آق قلا، عظیم گل نماینده بندر ترکمن و کردکوی و گمیشان و بندرگز، اترک طیار نماینده گنبدکاووس، علی کوهساری نماینده حوزه آزادشهر و رامیان، دکتر محمد صادق صادقی نماینده حوزه علی آباد کتول، سید منصور حسینی نماینده مینودشت و گالیکش و کلاله و مراوه تپه، معمی هلاکو عضو هیات مدیره شرکت بالاست راه آهن و نماینده سابق مردم آزادشهر و گنبدکاووس به ترتیب در دوره های مجلس چهارم و پنجم شورای اسلامی، محمود صفایی زاده خلبان ناظر، حیدر نبی قهرودی عضو تیم حفاظت، سیداحمد جبرئیلی عضو تیم حفاظت، محمود کاظمی رهبر عضو گارد امنیت پرواز، حسین کیانی عضو گارد امنیت پرواز، عیسی یعقوبیان عضو گارد امنیت پرواز، حسن عقیلی سر میهماندار، ندا کامیابی میهماندار به همراه خلبان که یک شهروند روسی بود.

2929

کد N823345

وبگردی