آفتاب

نخست وزیر همجنس باز لوکزامبورگ امروز ازدواج می کند

نخست وزیر همجنس باز لوکزامبورگ امروز ازدواج می کند

واحدمرکزی خبر نوشت:

خاویر بتل Xavier Bettel نخست وزیر لوکزامبورگ که همجنس باز است امروز رسما با یک مرد دیگر ازدواج
می کند.
او نخستین بار در اتحادیه اروپا و دومین بار در جهان است که رییس همجنس باز یک دولت با مردی دیگر ازدواج می کند. خاویر بتل 42 ساله و گوتیه دستنای Gauthier Destenay از جمله نخستین مردان همجنس بازی هستند که در لوکزامبورگ با یکدیگر ازواج می کنند. در ماه ژانویه ازدواج هم جنس بازان در لوکزامبورگ رسمی شد.
استیفن برن از دوستان قدیمی نخست وزیر لوکرامبورگ اعلام کرد:« همه افرادی که در این مراسم شرکت دارند رویکردی گرم و مثبت خواهند داشت .»
بتل - وکیلی که در 38 سالگی شهردار لوکزامبورگ شد - همواره درباره انحراف جنسی خود صریح بوده است . او خاطرنشان کرد معاونش در ائتلاف او نیز هم جنسباز است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لوکزامبورگ، پنج سال پیش یوآنا سیگورداردوتیر Johanna Sigurdardottir نخست وزیر وقت ایسلند نخستین رئیس هم جنسباز یک دولت در جهان بود که با یک هم جنسباز دیگر ازدواج کرد.
بتل 18 ماه پیش در پی پیروزی حزب راست میانه اش که به دوران قدرت 19 ساله ژان کلود یونکه پایان داد، در لوکزامبورگ به قدرت رسید . یونکه در حال حاضر ریاست کمیسون اروپا را در بروکسل بر عهده دارد.
سال گذشته پس از آن که پارلمان لوکزامبورگ به نهمین پارلمان اروپا تبدیل شد که راه را برای ازدواج همجنس بازان هموار کرد،‌ بتل اعلام کرد که از سال 2010 با دستنای - که یک معمار بلژیکی است - زندگی می کند . او گفت :« نمی خواهم زندگی خود را پنهان کنم.»

4949

کد N823310

وبگردی