آفتاب
بیانیه وزارت خارجه به مناسبت «روز نکبت»؛

رژیم اشغالگر قدس تهدیدکننده واقعی امنیت و صلح جهانی است

رژیم اشغالگر قدس تهدیدکننده واقعی امنیت و صلح جهانی است

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز اشغال فلسطین تأکیدکرد: رژیم اشغالگر قدس طی ۶۷ سال علاوه بر ارتکاب جنایات ضد انسانی در حق ملت بی‌گناه فلسطین، تهدیدکننده واقعی امنیت و صلح جهانی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت «یوم‌النکبة» (سالروز اشغال فلسطین) آمده است:

«از زمان شکل‌گیری رژیم نامشروع صهیونیستی در قلب سرزمینهای غصب شده اسلامی در فلسطین، هر روزه شاهد افزایش رنج‌ها و محنت‌های مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و ملت‌های منطقه هستیم.

رژیم اشغالگر قدس طی ۶۷ سال گذشته علاوه بر ارتکاب جنایات ضد انسانی در حق ملت بی‌گناه فلسطین، منشأ اصلی بحران‌های منطقه‌ای و تهدیدکننده واقعی امنیت و صلح جهانی بوده است که آثار آن هم اینک نیز در قالب بحران‌های منطقه قابل مشاهده است.

مصائب فعلی حدود ۶ میلیون فلسطینی آواره و هزاران فلسطینی دربند زندانهای رژیم صهیونیستی که در بدترین شرایط به سر می‌برند و خانواده‌های داغدار قربانبان خشونت و تروریسم دولتی آن رژیم، جز با بازگشت کلیه آوارگان به سرزمین آبا و اجدادی خویش، رفع کامل اشغال، تعیین نظام آینده این سرزمین بر اساس همه پرسی از ملت اصلی فلسطین و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی قدس شریف پایان نمی‌پذیرد.

امروزه منطقه خاورمیانه از فلسطین گرفته تا سوریه و یمن و دیگر نقاط، در آتش فتنه صهیونیستی و جریان‌های تروریستی تکفیری مورد حمایت رژیم اشغالگر قدس و سیاستهای غلط برخی دولتهای همسو با آن رژیم شعله‌ور است و سکوت و بی‌تحرکی جامعه جهانی در برابر این اقدامات، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر حمایت از آرمان فلسطین، ملت‌ها و دولت‌های اسلامی را به هشیاری در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی و فراموشی قضیه فلسطین بعنوان مسئله اصلی جهان اسلام، فرا می‌خواند». 

کد N823305

وبگردی