آفتاب

از سفر وزیر کار به بغداد تا انتخاب بانوی کارآفرین سال

از سفر وزیر کار به بغداد تا انتخاب بانوی کارآفرین سال

در هفته‌ای که گذشت حوزه کار و تعاون هفته‌ای نسبتا آرام را گذراند؛ سفر وزیر کار به بغداد و اعزام نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی به اجلاس سازمان جهانی کار از مهمترین اخباری بود که انتشار یافت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وزیر کار در راستای سفرهای دیپلماتیک ایران و عراق در راس هیاتی به عراق سفر کرد تا در دیدارهای جداگانه با همتای خود، نخست وزیر، رییس مجلس و وزیران تجارت و بازرگانی عراق گفت و گو کند.

وزیران کار ایران و عراق خرداد ماه گذشته در حاشیه نشست اجلاس سازمان بین المللی کار، امضای تفاهم نامه میان دو کشور و آموزش مربیان فنی و حرفه‌ای عراق در ایران را مورد تاکید قرار داده بودند.

ربیعی در این دیدار از تجارب جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های بیمه، درمان، تامین اجتماعی، بازنشستگی و معلولان سخن گفت و آمادگی کشورمان را برای گسترش همکاری با عراق در این زمینه‌ها اعلام کرد.

این هفته همچنین وزیر کار در سخنانی بر لزوم ایجاد 900 هزار شغل در سال تاکید کرد و گفت: برای تحقق سالانه ۹۰۰ هزار شغل در کشور نیاز به رشد هشت درصدی داریم و باید از همه توانمندی‌های خود در بخش‌های گوناگون استفاده کنیم.

ربیعی معتقد است دانش آموخته‌های دانشگاهی چندان در ایجاد خلاقیت موفق نیستند و دلیل این امر به متون درسی و روشهای آموزشی بر می‌گردد.

برگزاری هشتمین همایش ملی بهره‌وری از دیگر اخباری بود که این هفته انتشار یافت.

این همایش که 28 اردیبهشت ماه با حضور مقامات وزارت تعاون و تشکل‌های تعاونی در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار می‌شود به موضوع بهره‌وری در بنگاه‌های تعاونی می‌پردازد.

این هفته همچنین نمایندگان اعزامی کارگران و کارفرمایان به یکصد وچهارمین اجلاس سازمان جهانی کار مشخص شدند که در هفته اول خرداد ماه راهی ژنو خواهند شد.

اجلاس سازمان جهانی کار (ILO) همه ساله در ماه ژوئن در شهر ژنو سویس با حضور بیش از ۱۸۰ کشور عضو این سازمان برگزار می‌شود و جدیدترین موضوعات روز جامعه کارفرمایی و کارگری را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

ایران سال گذشته به عنوان عضو هیات مدیره سازمان بین المللی کار انتخاب شد که نشان‌دهنده جایگاه مهم کشورمان در عرصه روابط بین الملل است.

خبر انتخاب "بانوی کارآفرین سال" برای نخستین بار در کشور یکی از اخباری بود که از سوی مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شد.

سهیلا جلودار زاده از برگزاری نمایشگاه بین المللی توانمندسازی زنان در سال جاری خبر داده و گفته است که یکی از بخش‌های این نمایشگاه به معرفی بانوی کارآفرین سال می‌پردازد.

وی در تشریح فرایند این رویداد گفت: انتخاب بانوی کارآفرین سال تاکنون در کشور انجام نشده و در مرحله اول 15 بانوی کارآفرین انتخاب و از بین آنها یک نفر به عنوان بانوی سال برگزیده خواهد شد.

به گفته جلودارزاده کارآفرینی موجب اشتغالزایی زنان می‌شود و امکان بهره‌مندی از فرصتهای خوداشتغالی را برای زنان به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام
کد N823192

وبگردی