آفتاب

روسیه خواستار بازگشت نظم و قانون به بروندی شد

روسیه خواستار بازگشت نظم و قانون به بروندی شد

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مسکو خواهان بازگشت سریع شرایط بروندی به حال عادی و استقرار قانون و نظم در این کشور آفریقایی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: براساس اطلاعات به دست آمده در روز 13 می در جمهوری بروندی، تلاشی برای سرنگونی دولت از طریق کودتای نظامی صورت گرفته است.

بر این اساس تعدادی از مقامات بروندی در زمانی که «پیر ان کورونزیزا» رییس جمهور این کشور برای سفر به تانزانیا در دارالسلام پایتخت این کشور به سر می برد، دست به کودتا زده بودند. قصد این افراد البته ممانعت از نامزدی رییس جمهور این کشور برای سومین دوره پیاپی ریاست جمهوری عنوان شده است.

ان کورونزیزا که از سال 2005 ریاست جمهوری در این کشور را برعهده دارد قصد دارد بار دیگر در انتخابات شرکت کند اما قانون به وی اجازه نمی دهد برای بار سوم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که مسکو از نزدیک تحولات را در این کشور آفریقایی دنبال خواهد کرد. دو روز پیش اعلام شد که کودتای نظامی در بروندی ناکام مانده و رییس جمهور این کشور نیز بعد از ناکامی این کودتا به کشورش بازگشته است.

 

کد N823186

وبگردی