آفتاب

آمریکا شلیک اخطار ایران به یک کشتی سنگاپوری را تایید کرد/ سی ان ان: تیرها به کشتی اصابت کرده است

آمریکا شلیک اخطار ایران به یک کشتی سنگاپوری را تایید کرد/ سی ان ان: تیرها به کشتی اصابت کرده است

واحدمرکزی خبر نوشت:

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مقامات امریکایی از اخطار گشتی های دریایی ایران به یک کشتی سنگاپوری خبر دادند.
گشتی های ایران روز پنجشنبه و به منظور اخطار به یک کشتی تجاری، که با پرچم سنگاپور در خلیج فارس تردد می کرد، تیر اخطار شلیک کردند.
بر اساس این گزارش، منابع امریکایی تاکید کردند کشتی سنگاپوری که «Alpine Eternity» نام دارد، به هنگام تیراندازی در آب های بین المللی تردد می کرد.
به گفته منابع ذکر شده در این گزارش، گشتی های اماراتی پس از دریافت پیامی مبنی بر درخواست کمک، به محل رسیدند و سپس کشتی های گشتی ایرانی محل را ترک کردند.
این گزارش به نقل از یک مقام امریکایی ادامه می دهد یک ناو جنگی امریکایی در فاصل 20 میل دریایی کشتی سنگاپوری قرار داشت؛ اما از آن جا که پیامی مبنی بر کمک خواهی دریافت نکرد، وارد عمل نشده است.
به گفته پایگاه های اینترنتی ثبت کشتی ها، کشتی «آلپاین اترنیتی» یک کشتی حمل مواد نفتی و شیمیایی بوده و 180 متر طول دارد. این کشتی در فهرست ناوگان کشتی های شرکت «ترانس پترول» قرار دارد که در کشورهای نروژ، سوئیس و بلژیک دفتر دارد.

در همین حال خبرنگار سی ان ان مستقر در پنتاگون مدعی شد که چندین گلوله که قایق های تندروی ایرانی شلیک کرده بودند به کشتی سنگاپوری اصابت کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، باربارا استار خبرنگار این شبکه گفت: حدود شش الی هفت ساعت پیش، پنج قایق تندرو برای یک کشتی دارای پرچم سنگاپور شلیک کردند و قصد داشتند این کشتی را وارد آبهای ایران کنند. با این حال این کشتی وارد آبهای امارات عربی متحد شد و ایرانی ها به شلیک به کشتی ادامه دادند و پیش از آنکه امارات شناورهای گارد ساحلی خود را اعزام کند، چند گلوله به کشتی برخورد کرد. این تازه ترین مورد از حوادثی است که طی هفته های اخیر با حضور نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران صورت گرفته است. نگرانی های زیادی درباره اهداف ایران از این اقدامات برضد کشتی ها در خلیج فارس دارد. دلایل و استدلالهای ضد و نقیضی ارائه می شود که از جمله آنها اختلافات مالی با شرکت های کشتیرانی است با این حال باید گفت این مسیرهای کشتیرانی شاهراه حیاتی اقتصاد منطقه است و نگرانی های زیادی درباره این بی ثباتی وجود دارد.
خبرنگار سی ان ان اضافه کرد: قایق های ایرانی برای یک کشتی در آبهای بین المللی نزدیک سواحل امارات تیر هشدار شلیک کردند.
امارات عربی متحده در پی این حادثه سه قایق گارد ساحلی خود را برای اسکورت این کشتی باری سنگاپوری اعزام کرد.

4949

کد N823157

وبگردی