آفتاب
همایش بین‎المللی فرصت‎های سرمایه‎گذاری

دری نجف‎آبادی خبر داد: تدوین سیاست‎های برنامه ششم توسعه در بیش از 50 محور

دری نجف‎آبادی خبر داد: تدوین سیاست‎های برنامه ششم توسعه در بیش از 50 محور

نماینده ولی‎فقیه در استان مرکزی گفت: سیاست‎های برنامه ششم توسعه در بیش از 50 محور تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام دری نجف‎آبادی در کنفرانس بین‎المللی فرصت‎های سرمایه‎گذاری در لرستان، افزود: امیدواریم برگزاری این کنفرانس برای تبدیل ظرفیت‏‌های لرستان به فرصت‎های سرمایه‎گذاری باشد؛ این کنفرانس سبب خواهد شد که استان از ظرفیت‎هایش در جهت رشد، عزت اسلامی، اقتدار اسلامی، اقتدار اقتصادی، غلبه بر آسیب‎ها و ... استفاده کند.

وی اظهار کرد: سرمایه‎گذاری با استفاده از ظرفیت‎ها سبب می‎شود که کشور به جایگاهی که در چشم‎انداز 20ساله مشخص شده است، برسد؛ در بین 25 کشور منطقه حرف اول را بزند و برای همه مشخص شود که چنین مسئله‎ای آرزو نیست بلکه در میدان عمل نیز امکان‎پذیر است.

نماینده ولی‎فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اگر لرستان از ظرفیت‎ها و پتانسیل‎های بالا در زمینه گردشگری، دامداری، کشاورزی و ...به‎خوبی بهره‎برداری نکند از پیشرفت و توسعه به‏‎دور خواهد بود.

دری‎نجف‎آبادی با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) مبنی بر این‌که هوای طیب، آب، خاک و زمین‎های کشاورزی لازمه ایجاد زندگی طیب هستند، اضافه کرد: لرستان سه ویژگی لازم برای رسیدگی به توسعه پایدار را دارد و باید از این نعمات در جهت رسیدن به اهداف عالی استفاده کند.

وی با بیان این‌که ظرفیت‎های لرستان باید شناسایی و از آنها بهره‎برداری شود، خاطرنشان کرد: انسان وقتی که ظرفیت‎‏های این استان را می‎بیند احساس غرور می‎کند.

وی با اشاره به سیاست‎های برنامه ششم توسعه کشور، یادآور شد: تمام سیاست‎های برنامه ششم در مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی و تقدیم رهبر انقلاب اسلامی شد تا در اسرع وقت به دولت جهت تنظیم ابلاغ شود.

دری‎نجف‎آبادی اضافه کرد: سیاست‎های برنامه دوم، سوم، چهارم و پنجم توسعه عینا در برنامه ششم به قوت خود باقی مانده و سیاست‎های جدید به آنها اضافه شده است.

وی با تاکید بر این‌که باید زمینه لازم جهت عملیاتی کردن سیاست‎های برنامه ششم توسعه فراهم شود، گفت: همه دستگاه‎های کشور باید برنامه‎های خود را در چارچوب این سیاست‎ها تدوین کنند، چراکه این سیاست‎ها بعد از 36 سال تجربه به‎دست آمده است.

وی افزود: این سیاست‌‎ها باید تبدیل به فرهنگ عمومی، پایه رشد و توسعه کشور، اقتصاد مقاومتی، سرمایه‎گذاری و ... شود.

نماینده ولی‎فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: دولت را مکلف کردیم که از محل درآمدها 30 درصد به صندوق توسعه ملی اختصاص دهد تا این صندوق در حمایت از سرمایه‎گذاران و اعطای تسهیلات قرض‎الحسنه با بهره کم به آنها، آزادی عمل داشته باشند.

دری‎نجف‎آبادی با اشاره به سیاست‎های برنامه ششم توسعه در حوزه اقتصاد، تصریح کرد: تلاش و حمایت همه جانبه اقتصادی، سیاسی، حقوقی و قضایی برای دسترسی به رشد اقتصادی شتابان و پایدار از جمله سیاست‎های پیش‎بینی شده در این برنامه است.

وی اضافه کرد: اگر بحث بهره‎وری از ظرفیت‏‌های کشور به‎صورت جدی پیگیری شود با مدیریت جهادی می‎توانیم به رشد 8 درصدی برای کشور برسیم.

وی گفت: تشکیل شرکت‌های سرمایه‎گذاری مشترک با صادرات مشترک در زمینه‎های داروسازی، کشاورزی، ایجاد انگیزه و شرایط برای جذب سرمایه‎گذاران خارج از کشور، افزایش تولید ملی کالا و خدمات متناسب با بازاریابی داخلی و ... موجب تقویت ظرفیت‎ها در استان و افزایش سرمایه‎گذاری‎ها خواهد شد.

انتهای پیام

کد N823064

وبگردی