آفتاب

جانشین نیروی زمینی سپاه: در مقابل هر دشمنی ایستادگی خواهیم کرد

جانشین نیروی زمینی سپاه: در مقابل هر دشمنی ایستادگی خواهیم کرد

ایرنا نوشت:

جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توکل به خدا وبرای حفظ ارزش ها و مرزهای کشور در مقابل هر دشمنی ایستادگی کرده و پیروز خواهیم شد.

سردار سرتیپ عبدالله عراقی روز پنجشنبه در یادواره 190 شهید یگان زرهی 60 عمار نیروی زمینی و شهدای مدافع حرم، در گنبد کاووس از توابع استان گلستان اظهار داشت: در مقابله با دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای به هیچ وجه مقایسه مادی نباید انجام شود.

وی ادامه داد: در صحنه عمل رزمندگان ما از توکل به خدا، شجاعت و ایثار و شهادت طلبی برخوردار هستند.

سردار عراقی همچنین با اشاره به همزمانی برگزاری این یادواره با سالگرد عملیات بیت المقدس و روزهای آزادسازی خرمشهر، ادامه داد: صدام با استفاده از کارشناسان خارجی در خرمشهر دژی عظیم ایجاد کرده بود که با محاسبات مادی به هیج وجه قابل تسخیر نبود.

وی گفت: رزمندگان اسلام در عصر دوم خرداد سال 61 خونین شهر را محاصره و روز سوم وارد این شهر شدند و نیروهای بعثی با داشتن همه ابزارهای جنگی نوین نتوانستند 24 ساعت دوام بیاورند.

جانشین نیروی زمینی سپاه همچنین با اشاره به مقاومت 34 روزه مردم خرمشهر در برابر دو لشکر زرهی عراق در روزهای آغاز جنگ تحمیلی، افزود: مردم خرمشهر و نیروهای اندکی که از سایر نقاط کشور برای دفاع رفته بودند، این دو لشکر را در پشت دروازه های خرمشهر زمین گیر کرده بودند.

سردار عراقی خرمشهر را نماد مقاومت مردم ایران بیان کرد و اشغال آن توسط دشمنان را برای همه مردم ایران بسیار سنگین دانست و یادآور شد: تاریخ خرمشهر در 150 سال اخیر با اشغال و آزادی عجین شده است.

وی اشغال سال 59 این شهر را آخرین مورد بیان کرد که با مقاومت مردم این شهر و رزمندگان اسلام خرمشهر آزاد شد.

سردار عراقی گفت: آزادسازی خرمشهر در جنگ تحمیلی با شجاعت و شهادت طلبی رزمندگان اسلام میسر شد و عظمت و حیثیت مردم ایران نیز محفوظ ماند.

وی برگزاری یادواره شهدا را یادآوری خوبی ها دانست و گفت: باید یاد شهدا و عظمت کار آنها در جامعه زنده باشد.

در این آیین که خانواده های معظم شهدا و مسوولان شهرستان گنبد کاووس حضور داشتند، برنامه های متنوع فرهنگی اجرا شد.

مردم شیعه و سنی گنبدکاووس در دوران دفاع مقدس 500 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده اند که 190 نفر از این شهدا جمعی یگان 60 زرهی عمار نیروی زمینی بودند.

 

1717

 

کد N822897

وبگردی