آفتاب

جان بولتون می‌خواهد نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا شود

جان بولتون می‌خواهد نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا شود

سخنگوی جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت، وی امروز (پنجشنبه) تصمیم خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016ایالات متحده اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری پولتیکو، جان بولتون 66 ساله و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل امروز در پیامی ویدیویی در فیس‌بوک در این باره به اظهارنظر می‌پردازد و اگر نامزد شرکت در این انتخابات شود، به خیل عظیم جمهوری‌خواهانی می‌پیوندد که برای این روند سیاسی نامزد شده‌اند.

جان بولتون به صورت فعال در چندین رخداد و نشست پیش از کمپین‌های انتخاباتی شرکت داشتند که از جمله آنها می‌توان به نشست ماه ژانویه 2015 در آیوا، «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار» در فوریه 2015 و «نشست ملی نخست» در نیوهمپشایر در آوریل اشاره کرد. اما با وجود این فعالیت‌ها، نتوانسته توجه زیادی را به خود جلب کند.

بولتون به عنوان نومحافظه‌کار، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل سلاح و امنیت بین‌الملل بود و منتقد اصلی سیاست خارجی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 محسوب می‌شود.

پایگاه خبری Hill نیز نوشت که بولتون از حامیان موضع سخت‌تر آمریکا علیه ایران و تروریست‌ها در خاورمیانه است. وی در توییتر خود، اوباما را مقصر خیزش داعش دانست.

جان بولتون در پاسخ به سوالی درباره احتمال نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا گفت: یکی از دلایلی که مرا از این تصمیم منع می‌کند این است که من آدم پولداری نیستم اما دیگر عامل که مرا به این کار ترغیب می‌کند، فرصت مناظره با هیلاری کلینتون است. هیلاری یک سال قبل از ورود من به مدرسه حقوق در آن جا بود. در آن زمان رادیکال بود و حالا هم همانطور است.

بولتون همچنین مطلبی را در توییتر به اشتراک گذاشته با این عنوان که باید از نامزدی هیلاری کلینتون در این انتخابات به خاطر رسوایی حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی، لیبی در 2012 جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام

کد N822840

وبگردی