آفتاب

روزنامه فرانسوی: اولاند باید رئیس‌جمهور بودن را از پوتین بیاموزد

روزنامه فرانسوی: اولاند باید رئیس‌جمهور بودن را از پوتین بیاموزد

روزنامه فرانسوی «نوول» گزارش داد، ممکن است برخی از رئیس‌جمهوری روسیه و سیاست‌هایش انتقاد کنند اما یک چیز مشخص است، وی یک رهبر واقعی است و مشخصاً خوب می‌داند که چطور یک رئیس‌جمهور باشد؛ چیزی که همتای فرانسوی‌اش باید از وی بیاموزد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه فرانسوی «نوول» گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با دفاع از منافع ملی کشورش و به دست آوردن قلب و روح شهروندانش خود را به یک رهبر توانا تبدیل کرده است؛ در حالی که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه کاملاً متفاوت با پوتین رفتار کرده و باید از وی درباره اینکه چگونه رهبر کشورش باشد، درس بیاموزد.

هنگامی که روسیه هفتادمین سالروز پیروزی‌اش بر آلمان نازی را در 9 مه سال جاری میلادی جشن گرفت و پوتین به همراه 500 هزار تن از مردان کشورش در خیابان‌های مسکو راهپیمایی کرده و تصویری از پدرش را که در جریان «جنگ بزرگ وطن‌پرستی» جنگیده بود، در دست داشت، در خیابان‌های پاریس برای آزاد سازی ماریجوانا راهپیمایی بود!

اولاند پس از رد دعوت‌نامه پوتین برای شرکت در رژه پیروزی مسکو، با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی در ریاض دیدار کرد که به خاطر نقض حقوق بشرش شهره عام و خاص است.

سپس اولاند با امید به دست آوردن حمایت رای‌دهندگان فرانسوی به جزایر آنتی سفر کرد تا در یک نشست با مضمون تغییر آب و هوا و همچنین مراسم افتتاحیه موزه‌ای که به تاریخ برده‌داری اختصاص دارد، شرکت کند.

روزنامه «نوول» نوشت: میان پوتین که ازمنافع ملی کشورش در عرصه بین‌المللی دفاع می‌کند و مردم کشورش را به حفظ حس غرور ترغیب می‌کند و رئیس‌جمهور ما که به دنبال بازارهای جدید و رای‌دهندگان است، تفاوت آشکاری وجود دارد.

انتهای پیام

کد N822774

وبگردی