آفتاب

برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات در ژاپن

برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات در ژاپن

ژاپن نخستین نمایشگاه بین‌المللی تجارت نظامی را با تمرکز خاص بر امنیت دریایی و در زمانی که تنش‌های منطقه‌ای روبه افزایش است، برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نمایشگاه سه روزه که از چهارشنبه آغاز شده توسط یک کمپانی خصوصی و با حمایت وزارتخانه‌های دفاع و تجارت ژاپن و در حالی برگزار شده که شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به دنبال تقویت نقش و توانایی نظامی کشور است.

دولت ژاپن همچنین در حال کمترکردن محدودیت‌ها بر صنعت تسلیحاتی خود و اعطای مجوز برای فروش جنگ‌افزارهای نظامی به خارج از کشور و با هدف تقویت این بخش است. این قوانین جدید به توکیو اجازه می‌دهد تا تسلیحات را برای کشورهایی که در مرزهای آبی مهم هستند، ارسال کرده و به این کشورها در مقابله با سارقان دریا کمک کند؛ یک استراتژی بسیار کارآمد برای ژاپنی که از داشتن منابع طبیعی رنج می‌برد.

یکی از مقام‌ها در کمپانی ژاپنی "شین مایوا" که هواپیمای آبی- خاکی US2 را برای نیروی دریایی دفاع شخصی ژاپن تولید می‌کند، در این باره گفت: این فرصتی مغتنم برای ما و تمام کمپانی‌های کشور است که بتوانیم نام و محصولاتمان را به همه بشناسانیم. این هواپیما احتمالاً نخستین محصول صادراتی صنایع نظامی ژاپن تحت قوانین جدید خواهد بود. در حال حاضر ژاپن و هندوستان در حال مذاکره برای صادر کردن این محصول هستند و اگر بر سر این مساله توافق شود، ما محصولاتمان را صادر می‌کنیم. این یک نمایشگاه امنیت دریایی است و از آنجا که امنیت دریایی برای ژاپن مهم است، دولت از آن حمایت می‌کند؛ چون ژاپن کشوری محصور در دریاست.

انتهای پیام

کد N822660

وبگردی