آفتاب
شمخانی مطرح کرد:

همکاری‌ میان ایران‌وعراق فرصتی در مسیر تأمین امنیت منطقه است

همکاری‌ میان ایران‌وعراق فرصتی در مسیر تأمین امنیت منطقه است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبریک دستاوردهای ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با گروه‌های تروریستی، اتکا به توان و نیروهای بومی و حمایت همه‌جانبه از آنان را رمز موفقیت و استمرار پیشروی‌ها به منظور استقرار کامل امنیت دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی شمخانی در دیدار با فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق گفت: ناخشنودی برخی کشورها از پیروزی‌های ارتش عراق و سوریه در برابر گروه‌های تکفیری در کنار آموزش و تسلیح تروریست‌های اجاره‌ای برای مقابله با دولت قانونی سوریه، نشان دهنده عدم صداقت مدعیان غربی و حامیان منطقه ای آنان در مبارزه با تروریسم است.

وی گسترش همکاری‌های منطقه‌ای، اقتصادی و امنیتی میان ایران و عراق را فرصتی راهبردی و در مسیر تأمین امنیت منطقه، مقابله با تروریسم و پیشرفت و توسعه دو کشور دانست و خاطرنشان کرد: همکاری ایران و عراق در مبارزه با تروریسم و بازگرداندن امنیت به بخش‌های وسیعی از این کشور، می‌تواند با طراحی و اجرای برنامه‌های اقتصادی مؤثر، موجبات آرامش و رفاه پایدار را برای مردم مظلوم عراق اعم از شیعه، سنی و کرد فراهم کند.

وی با اشاره به رویکردها و رفتارهای دوگانه در موضوع مذاکرات هسته ای ایران از جانب طرف مقابل، برگزاری نشست های جهت دار با هدف ایجاد تفرقه در منطقه و تشدید ایران هراسی را نشانه عدم صداقت غرب و تکرار خطاهای محاسباتی گذشته توصیف کرد.

نماینده مقام معظم رهبری با ابراز تأسف از تجاوز نظامی به یمن و کشتار بی‌رحمانه مردم بی دفاع این کشور افزود: کشورهای اسلامی در منطقه باید با هوشمندی و بهره‌مندی از راه حل‌های سیاسی، مانع از تشدید بحران و اتلاف سرمایه ملت های مسلمان شوند و ظرفیتهای خود را معطوف به مقابله با رژیم صهیونیستی به عنوان تهدید اول منطقه کنند.

فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های ارزنده جمهوری اسلامی ایران در عرصه های سیاسی، امنیتی و نظامی برای مقابله با تهدیدات گروه‌های تروریستی بر توسعه همکاری‌های همه‌ جانبه دو کشور و استمرار رایزنی ها به منظور حل مسائل منطقه تأکید کرد.

وی افزود: موضوع یمن هرگز راه حل نظامی ندارد و مردم این کشور باید به صورت فوری از کمک های انسان دوستانه به ویژه غذا و دارو برخوردار شوند.

فؤاد معصوم با ابراز نگرانی از اقدام برخی کشورها در زمینه آموزش و تسلیح گروه های تروریستی تصریح کرد: تجربه نشان داده است که اقدامات برهم زننده ثبات و امنیت دامن‌گیر عاملان ایجاد آن خواهد شد.

انتهای پیام
کد N822505

وبگردی