آفتاب

دولت فراری یمن برای کشتی ایرانی خط و نشان کشید

دولت فراری یمن برای کشتی ایرانی خط و نشان کشید

سفیر دولت فراری یمن در سازمان ملل متحد هشدار داد که اگر ایران اجازه بازرسی از کشتی نجات، کشتی حامل کمک های بشردوستانه برای این کشور را ندهد، مسئول تمام عواقب احتمالی آن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خالد الیمنی در نامه ای به شورای امنیت نوشت: اگر ایران اجازه بازرسی از کشتی حامل کمک های بشردوستانه خود به یمن را که در حال اسکورت نظامی آن است، ندهد، مسئول کامل هر اتفاقی است که ممکن است در نتیجه تلاش های آنها برای ورود به آب های یمن رخ دهد.

سفیر دولت فراری یمن در سازمان ملل از افراد وابسته به دولت ساقط شده عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مخلوع این کشور است. پیش از این مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرده بود که تهران اجازه نخواهد داد تا از کشتی حامل کمک های بشدوستانه ایران برای مردم یمن، بازرسی صورت بگیرد. کشتی نجات، روز دوشنبه سواحل ایران را به سمت یمن ترک کرد.

سفیر دولت فراری یمن در سازمان ملل در نامه خود به شورای امنیت نوشته است: دولت یمن و نیروهای ائتلاف مخالف ورود کشتی های ایرانی به یمن نیستند اما این امر مستلزم آن است که آنها ابتدا شرایط ضروری دولت قانونی یمن را پذیرفته و اجازه بازرسی را قبل از ورود بدهند.

آمریکا و عربستان می گویند ایران باید به جای بندر حدیده یمن، به طور مستقیم این کمک ها را به کشور جیبوتی و جایی که سازمان ملل متحد مرکزی را برای ارائه کمک های بشردوستانه به یمن ایجاد کرده، ارسال کند.

گفتنی است عربستان سعودی از یک ماه و نیم پیش با تشکیل ائتلافی از کشورهای عربی و با هدف مقابله با انصارالله که کنترل یمن را در دست دارد، به این کشور حمله کرده است.

 

کد N822434

وبگردی