آفتاب
طارق حرب:

استقلال کردستان عراق با قوانین بین الملل منافات دارد

استقلال کردستان عراق با قوانین بین الملل منافات دارد

یک تحلیلگر سیاسی گفت، استقلال کردستان عراق را مغایر با قوانین بین الملل دانست زیرا کردستان عراق بخشی از تمامیت ارضی عراق به شمار می رود.

به گزارش مهر، پایگاه خبری الوعی نیوز با انتشار مطلبی به نقل از «طارق حرب» حقوقدان و کارشناس مسائل سیاسی و حقوقی نوشت: عامل استقلال کردستان عراق، رژیم اسرائیل است زیرا هم اکنون صهیونیست ها به دنبال تقسیم کشورهای خاورمیانه هستند و هدف از آن تأمین امنیت برای این رژیم غاصب است.
این تحلیلگر سیاسی افزود: «مسعود بارزانی» با سفرهای مشکوک خود و دیدار با اعضای کنگره آمریکا و رژیم صهیونیستی، به دنبال جذب حمایت از آمریکا و اسرائیل برای استقلال اقلیم کردستان از عراق است.
اخبار رسیده از کشور مجارستان حاکی از آن است که مقامات ارشد این کشور از استقلال کردستان حمایت کردند. درپی این حمایت، تمامی گروه های سیاسی عراقی به این دخالت آشکار مقامات مجارستانی واکنش نشان داده و این دخالت را نقض قانون بین المللی دانستند.
بر این اساس نخست وزیر مجارستان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: شانس اینکه کردستان به یک منطقه مدرن، به روز، موثر و موفق تبدیل شود، وجود دارد و مجارستان هم می تواند با آن همکاری نزدیک داشته باشد! وی افزود: کردها همواره در مجارستان محترم شمرده شده ‌اند زیرا این مردم رنج بسیار کشیده ‌اند بنا بر این مجارستان با مردمانی که روزگار سختی داشته اند، همدردی می‌کند.
نخست وزیر مجارستان درباره روابط کشورش با کردها افزود: دسامبر گذشته یادداشت تفاهمی میان ما و منطقه کردستان عراق امضا شد و کنسولگری مجارستان در اربیل گشایش یافت. مجارستان همواره از حضور کردها و سنی‌های عراق در گفت‌وگوهای سیاسی حمایت کرده است.
نخست وزیر مجارستان درباره مسئله استقلال عراق گفت: امروز هیچ کس نمی تواند به طور دقیق بگوید چگونه کشورها باید باز ترسیم شوند تا کامل شوند، چه قدر تمرکززدایی و یا تمرکزگرایی در آنها انجام شود و یا چه قدر استقلال یا تمرکز قدرت لازم است.

کد N822418

وبگردی