آفتاب

واشنگتن: مناقشات اوکراین به جنگ هسته‌ای منجر نمی‌شود

واشنگتن: مناقشات اوکراین به جنگ هسته‌ای منجر نمی‌شود

معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که به رغم تنش‌ها در روابط واشنگتن و مسکو در پی تحولات اوکراین، هیچ دلیلی برای نگرانی نسبت به استفاده از تسلیحات هسته‌ای با توجه به این تحولات وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رز گوتمولر، معاون وزیر امور خارجه در امور امنیت بین‌المللی و کنترل تسلیحاتی گفت: کاخ سفید بر این باور است که مناقشات در اوکراین به جنگی هسته‌ای منتهی نخواهد شد.

وی در مصاحبه‌ای با روزنامه کومرسانت ادامه داد: ما فکر نمی‌کنیم که درگیری ‌های اوکراین یک بحران هسته‌ای باشد.

معاون وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد که واشنگتن و مسکو در مورد مسائل هسته‌ای روابطی پایدار دارند. به رغم اختلاف نظرهایی که در مورد مناقشه اوکراین وجود دارد، این دو کشور هیچ تمایلی به استفاده از تسلیحات هسته‌ای خود برای جانبداری از رویکردهایشان ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: در 50 سال گذشته آمریکا و روسیه اقدامات متعددی در راستای کاستن از میزان تسلیحات هسته‌ای و ایجاد روابطی پایدار در مسائل اتمی به عمل آوردند.

وی پیش‌تر گفته بود: واشنگتن از ادعاهای روسیه مبنی بر این که آمریکا معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را با استقرار تسلیحات هسته‌ای فنی خود در کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نقض کرده، شگفت‌زده شده است.

انتهای پیام

کد N822400

وبگردی