آفتاب

دست کم هفت کشته در حمله طالبان به شورای علمای استان هلمند

دست کم هفت کشته در حمله طالبان به شورای علمای استان هلمند

پلیس افغانستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، در حمله مسلحانه دو شبه‌نظامی طالبان به نشست شورای علمای استان هلمند دست کم هفت تن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در جریان این حمله دو فرد مسلح به محل نشست شورای علمای استان هلمند افغانستان حمله کردند. این حمله پس از آن رخ داد که این شورا از حملات اخیر نیروهای امنیتی افغان به مواضع شبه‌نظامیان طالبان پشتیبانی کرد. شورای علما عالی‌ترین نهاد مذهبی در افغانستان به حساب می‌آید که تاثیر زیادی بر آراء عمومی این کشور دارد.

جان آقا، یک مقام پلیس افغانستان گفت: زمانی که این نشست در جریان بود، دو فرد مسلح متعلق به طالبان حمله به آن را آغاز کردند. بنا به اعلام پلیس افغانستان، چهار غیرنظامی و سه نیروی پلیس در این حمله که در شهر لشکرگاه رخ داد، کشته و هفت تن دیگر نیز زخمی شدند.

قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و مدعی شد که نیروهای طالبان در این حمله 15 مقام افغان را کشتند.

استان هلمند در ماه‌های اخیر شاهد افزایش حملات شبه‌نظامیان طالبان بوده است.

به گزارش بی.بی.سی، صبح امروز این دو شبه‌نظامی طالبان قصد داشتند وارد ساختمان مقر والی هلمند شوند اما بعد از اینکه در این کار موفق نشدند، به یک مسجد در نزدیکی این ساختمان رفتند و با نیروهای امنیتی افغان درگیر شدند.

گفته شده که رئیس شورای علمای ولایت هلمند، یک پلیس و یک نفر دیگر جزو کشته‌های این حمله هستند، اما تاکنون مقامات بیمارستان هویت کشته شدگان را اعلام نکرده اند.

به گفته مقامات امنیتی، این مهاجمان که به اسلحه و بمب دستی مجهز بودند، حوالی ساعت ۶:۵۰ دقیقه صبح امروز به وقت محلی، قصد داخل شدن به ساختمان مقر والی هلمند را داشتند اما در پی ناتوانی در این اقدام، حمله خود را علیه مسجدی که در آن شورای علمای ولایت هلمند جلسه داشت انجام دادند.

عبدالکریم اتل، رئیس شورای ولایتی هلمند گفته است که دفتر شورای علمای ولایت هلمند نیز در این محل موقعیت دارد.

شورای علمای افغانستان متشکل از حدود سه هزار روحانی و عالم مذهبی بوده وسرپرستی آن برعهده شورای ملی است که 150 عضو دارد.

انتهای پیام

کد N822237

وبگردی