آفتاب

تهدیدهای داعش، اسکاتلندیارد و ام آی 5 را به تحرک واداشت

تهدیدهای داعش، اسکاتلندیارد و ام آی 5 را به تحرک واداشت

اداره امنیت داخلی ضد اطلاعات ارتش انگلیس موسوم به ام آی 5 و پلیس اسکاتلندیارد در حال انجام تحقیقات درباره تهدیدهای داعش برای انجام حملاتی در لندن که بشدت در توییتر رواج یافته، هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه تلگراف، اسکاتلندیارد تاکید دارد که این تهدیدها معتبر نیستند در حالی که دولت لندن اعلام کرده که این پیام‌ها جدیدترین مطالب از سوی داعش در رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند.

گمان می‌رود که تمامی این پیام‌ها و تصاویر از داخل انگلیس انتشار نیافته و فرستندگان آنها از سوریه و عراق هستند. به همین دلیل حساب‌های کاربری توییتر که این پیام‌ها از طریق آنها ارسال شده به حالت تعلیق در آمده‌اند.

در میان تصاویری که توسط داعش در توییتر منتشر شده و هدف احتمالی هستند می‌توان به پل تاوربریج و ساعت بیگ بن اشاره کرد. در پیام دیگری اینطور نوشته شده است: برادران و خواهران اگر در اروپا هستید از پاسگاه‌های پلیس یا ساختمان‌های دولتی فاصله بگیرید.

سخنگوی پلیس مترو پولیتن نیز در این باره گفت: ما نسبت به توییت هایی با عنوان London Attack # آگاه هستیم و آنها را کنترل می‌کنیم. آنها در حال حاضر تهدیدی حائز اهمیت نیستند.

با این حال منبع دولتی انگلیس در این باره گفت: ما به شدت نگران این مساله هستیم و به مردم یادآوری می‌کنیم که این سطح تهدید در انگلیس جدی است.

به گفته مقام‌های دولتی انگلیس این پیام‌ها به تهدیدها برای انجام حمله سایبری توسط داعش علیه رهبران ارشد آمریکایی و اروپایی منجر می‌شود. البته جنگ الکترونیک هنوز آغاز نشده است.

انتهای پیام

کد N822057

وبگردی