آفتاب

زیباکلام: اصلی‌ترین مساله دولت یازدهم موضوع هسته‌ای است

زیباکلام: اصلی‌ترین مساله دولت یازدهم موضوع هسته‌ای است

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اصلی‌ترین و مهمترین مساله دولت یازدهم، موضوع هسته‌ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، "صادق زیبا کلام" در همایشی که به دعوت انجمن اسلامی جامعه پزشکی همدان در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: دولت یازدهم در 20 ماه گذشته تلاش زیادی در زمینه هسته‌ای کرده که معطوف شدن تلاش و تمامی وقت دولت روحانی در این بخش موجب ابراز انتقادهایی به دولت تدبیر و امید شده است.

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز بحران هسته‌ای تاکنون 45 دوره مذاکراه انجام شده است، تصریح کرد: اگر براساس تعداد آمار مذاکرات سخن بگوییم نیمی از این مذاکرات در دولت یازدهم انجام شده است.

وی در ادامه به توافق ژنو اشاره کرد و یادآور شد: در راستای تلاش‌های صورت گرفته دولت یازدهم ماحصل مذاکرات فشرده هسته‌ای از شهریور 92 تا آذر سال 93 منجر به انعقاد تفاهمنامه و موافقتنامه اولیه تحت عنوان توافق ژنو شد.

زیباکلام در ادامه با بیان اینکه پس از توافق ژنو هجمه انتقادها از عملکرد دولت افزایش یافت، خاطرنشان کرد: منتقدان توافق هسته‌ای ایران با 1+5 در دی ماه سال 92 با تجمع مقابل سفارت آمریکا در تهران به طور رسمی مخالفت خود با توافق ژنو را اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: سیاستهای دولت نهم و دهم در مساله هسته‌ای برای آمریکاستیزی ره آوردی جز صدور 6 قطعنامه و افزایش تحریم‌ها علیه ایران نداشت.

زیباکلام بیان کرد: دولت یازدهم تلاش زیادی برای رفع فضای آمریکاستیزی کرده که در نهایت، مذاکرات هسته‌ای به بیانیه لوزان ختم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: کمتر از 10 ماه به آغاز انتخابات مجلس دهم باقی مانده که این انتخابات از جهاتی بسیار مهم و پر اهمیت است.

وی در پایان سخنانش برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را نیز بستری برای آزمون میزان رضایت مردم از عملکرد چهارساله دولت حاکم دانست.

انتهای پیام
کد N821984

وبگردی