آفتاب
در پی اعلام حمایت از استقلال کردستان؛

خشم بغداد از مداخله‌ مجارستان در امور داخلی عراق

خشم بغداد از مداخله‌ مجارستان در امور داخلی عراق

دفتر نخست وزیر و وزارت خارجه ناخرسندی خود را نسبت به سخنان نخست وزیر مجارستان مبنی بر اعلام حمایت از "استقلال" اقلیم کردستان ابراز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی المسله، دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای ناخرسندی شدید خود را نسبت به سخنان ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که بر حمایت کشورش از استقلال کردستان عراق تاکید کرده بود، ابراز داشت.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق همچنین از تمامی کشورها خواست تا به حاکمیت عراق و تمامیت ارضی این کشور احترام گذاشته و در امور عراق مداخله نکنند.

در این بیانیه آمده است: ما مجددا مخالفت خود را با هرگونه طرحی جهت تقسیم عراق اعلام و بر حفظ عراق یک پارچه و متحد تاکید داریم.

دفتر نخست وزیر عراق از هر گونه حمایتی علیه تروریست‌های داعش که با موافقت دولت صورت بگیرد، استقبال کرد.

نخست وزیر مجارستان اخیرا در کنفرانس خبری با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق بر حمایت کشورش از استقلال کردستان تاکید کرد.

همزمان، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد: چنین سخنانی به اصول حسن روابط روزافزون میان عراق و مجارستان لطمه وارد می‌کند؛ چرا که این سخنان مداخله‌ آشکار در امور داخلی عراق به شمار می‌آید و دولت مجارستان در این سخنان به وحدت و نظام فدرال عراق بی احترامی کرده است.

وزارت خارجه‌ عراق در این بیانیه ناخرسندی و تاسف شدید خود را نسبت به این موضع اظهار داشت و از دولت مجارستان خواست تا برای ادامه‌ روابط میان دو کشور در این موضع بازنگری کند.

انتهای پیام

کد N821955

وبگردی