آفتاب

کتابی درباره علم تاریخ از زنده یاد آیینه وند در نمایشگاه کتاب

کتابی درباره علم تاریخ از زنده یاد آیینه وند در نمایشگاه کتاب

کتاب زنده یاد دکتر صادق آیینه وند درباره علم تاریخ برای علاقه مندان به این رشته در غرفه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

به گزارش خبرآنلاین، غرفه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در نمایشگاه کتاب در سوگ از دست دادن دکتر صادق آیینه وند، استاد تاریخ و رئیس این پژوهشگاه به تصاویری از او مزین شده است.

دکتر آیینه وند، استاد دانشگاه تربیت مدرس، 17 اردیبهشت ماه در دومین روز از آغاز نمایشگاه کتاب درگذشت. کتاب «علم تاریخ در گستره تمدن اسلامی» از نوشته های استاد آیینه وند است که در غرفه پژوهشگاه در نمایشگاه کتاب در دسترس علاقه مندان به این موضوع قرار دارد.

در این کتاب تعریف علم تاریخ و تشریح فایده‌های آن، جریانات، سبك‌ها، شاخه‌ها و علوم مرتبط با علم تاریخ را در بستر تمدن اسلامی بررسی شده که عناوین بخش‌های هفتگانه کتاب بدین شرح است: 1ـ تعریف تاریخ و فایده‌های آن (از نگاه غیرمسلمین و مسلمانان)2 ـ اسلامیت علم تاریخ و اسباب پیدایش آن در اسلام 3ـ ساخت‌ها و سبك‌های تاریخ‌نگاری در اسلام 4ـ شعبه‌ها و شاخه‌های علم تاریخ در اسلام 5ـ دانش‌های كمك كار در تاریخ‌نگاری اسلامی 6ـ مكتب‌های تاریخ‌نگاری در اسلام (خصایص و نام بنیانگذاران و سران آن مكتب‌ها از جمله : مكتب حجاز (مدینه)، مكتب عراق (بصره)، مكتب شام، مكتب ایران (فارس)، مكتب مصر، مكتب اندلس و مغرب) 7ـ اصول تاریخ‌نگاری و قواعد نقد تاریخ در اسلام.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به سالن شبستان نمایشگاه، راهرو 27، غرفه 28 مراجعه کنند.

/6262

کد N821940

وبگردی