آفتاب
افضلی فرد:

شکست مذاکرات نشان دهنده بی‌منطقی آمریکایی‌ها خواهد بود

شکست مذاکرات نشان دهنده بی‌منطقی آمریکایی‌ها خواهد بود

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای این موضوع نشان دهنده بی‌منطقی، زیاده‌خواهی و زورگویی آمریکایی‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی افضلی‌فرد در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس اظهار کرد: اساس انقلاب ایران بر منطق استوار است اما آمریکایی‌ها به جای ارائه منطق متقابل هر جا کم آورده‌اند شروع به رجزخوانی کرده‌اند. آنها جرات تعرض به ملت آزمون داده ایران را ندارند و شکست‌های پیاپی آنها در منطقه گواهی بر تحمیل اراده‌شان بر ملت‌هاست.

وی خطاب به آمریکایی‌ها، افزود: اگر دست از پا خطا کنید اقدام ما فقط نابودی پایگاه‌های شما در منطقه نیست بلکه در کاخ‌های شیشه‌ای به سراغ‌تان می‌آییم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از سویی دم از مذاکره می‌زنند و از سوی دیگر به سیاست چماق و هویج ادامه می‌دهند. شکست مذاکرات نشان بی‌منطقی، زیاده‌خواهی و زورگویی شماست و موفقیت مذاکرات نشان استحکام منطق و استدلال ملت با فرهنگ ایران است.

افضلی‌فرد در تذکری به وزرای اقتصاد، صنعت و نهادهای نظارتی نیز گفت: قاچاق بی‌رویه کالا منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود و یکی از موانع عمده رشد اقتصادی است اما چرا در تقلیل معضل قاچاق و واردات بی‌رویه کالا کوتاهی می‌شود و چرا دست دلالان خائن که چیزی جز منافع باندی برایشان ارزش ندارد از اقتصاد کشور کوتاه نمی‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت، گفت: چه برنامه‌ای برای تعیین میزان کشت محصولات کشاورزی به ویژه سیب‌زمینی دارید که 20 درصد آن توسط سیب‌زمینی‌کاران استان اردبیل تامین می‌شود. متاسفانه بی‌برنامگی‌ها در این زمینه باعث بر هم خوردن معادله عرضه و تقاضا شده است.

وی خواستار ارائه بسته جامع حمایتی از فرهنگیان برای معضل معیشتی آنان در قالب برنامه ششم توسعه شد و گفت که نمایندگان ملت همه توان خود را برای دفاع از حقوق فرهنگیان به کار خواهند گرفت.

افضلی‌فرد با اشاره به سفر رییس‌جمهور به اردبیل، یادآور شد: در این سفر قول اختصاص 700 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه راه‌آهن میانه اردبیل داده شد اما اعتبار 45 میلیاردی تناسبی با این قول ندارد و 200 میلیون یورویی که از محل فاینانس اختصاص داده شده هم حتی شروع نشده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طبق قانون مسئولیت امور اداری و استخدامی کشور بر عهده رییس‌جمهور است، اظهار کرد: از رییس‌جمهور می‌خواهم به سازمان مدیریت دستور دهد نسبت به حل سریع مشکل شرکت‌کنندگان در آزمون‌های استخدامی وزارت ارشاد، بیمه ایران و سازمان استاندارد اقدام کنند و در مورد شرکت‌کنندگان در آزمون وزارت نفت، بازرسان وزارت صنعت، سازمان استاندارد و ثبت اسناد نیز به وظایف قانونی خود عمل کنند.

انتهای پیام

کد N821698

وبگردی