آفتاب

درخواست نماینده نهبندان برای توجه به مناطق محروم

درخواست نماینده نهبندان برای توجه به مناطق محروم

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس بر لزوم توجه به مناطق محروم و انجام فعالیت‌های عمرانی در این مناطق تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراد هاشم زهی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیستی آمریکایی آل سعود در یمن برای دولتمردان و اعضای هیات دیپلماتیک ایران در مذاکرات هسته‌ای آرزوی توفیق کرد و ابراز امیدواری کرد که اقتدار و عزت کشور در این مذاکرات حفظ شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص کار مضاعف در مناطق محروم، اظهار کرد: وضعیت این مناطق به گونه‌ای است که حتی اگر کار مضاعف هم انجام می‌شد از بقیه مناطق کشور محروم‌تر می‌ماند و این در حالی است که در این مدت در مناطق محروم به تناسب مناطق برخوردار فعالیت عمرانی انجام نشده است.

این نماینده مجلس با اشاره به سفر 17 سال گذشته مقام معظم رهبری به نهبندان خاطرنشان کرد: در این مدت شاهد آمد و رفت چند دولت بودیم اما به دستورات آقا در خصوص محرومیت‌زدایی توجه کافی صورت نگرفته است.

هاشم زهی با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق شهرستان‌های خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، اضافه کرد: با این وجود برای گازرسانی به نهبندان اقدام عملی نشده و این کار موکول به مطالعاتی شده که به صرفه اقتصادی باشد. مسئولین مربوطه می‌گویند با توجه به پراکندگی و جمعیت کمتر شهرها و روستاهای این حوزه گازرسانی به این شهرستان برای شرکت گاز مقرون به صرفه نیست و بنابراین گازرسانی با CNG یعنی نصب مخازن در نزدیک شهر انجام می‌شود اما آیا این تکمیل زیرساخت در منطقه محروم است؟ و آیا با این کار کمکی به معادن، صنایع و شهرک‌های صنعتی خواهد شد یا خیر؟

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه مناطق محروم از مواهب سفر رییس‌جمهور به خراسان جنوبی سهمی دریافت نکردند، ادامه داد: در بودجه 94 ردیف اعتباری برای راه‌آهن نهبندان دیده شده اما از قرائن بر می‌آید که مسئولان قصد دارند سرنوشت راه‌آهن را نیز به سرنوشت گازرسانی دچار کنند. در این صورت چطور می‌شود بخش خصوصی را ترغیب به سرمایه‌گذاری در شهرستان کرد.

وی همچنین خواستار توسعه راه‌های ارتباطی بین شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه خود برای جلوگیری از افزایش آمار تصادفات و خسارات مالی و جانی در این منطقه شد.

هاشم زهی با اشاره به بحران آب در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه گفت که مدیریت بهینه استفاده از سفره‌های آب زیرزمینی، از رونق افتادن دامداری و مدارا نکردن مسئولین منابع طبیعی با مردم به ویژه با توجه به خشکسالی‌های هفده هجده ساله نیازمند انتصاب مدیران علمی و کارآمد است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس از عدم پوشش کامل شبکه‌های تلویزیونی و آنتن‌دهی تلفن در برخی روستاهای حوزه انتخابیه خود گلایه کرد و افزود: سالهاست هزار هکتار زمین در شمال نهبندان در بهترین نقطه شهر به بهانه احداث پادگان فنس‌کشی شده اما اقدامی برای استقرار یک گردان نیرو هم صورت نگرفته است.

وی ضمن قدردانی از حضور وزیر بهداشت در حوزه انتخابیه خود خواستار تجهیز شبکه بهداشت و فضاهای بهداشتی به فضاهای آموزشی و تجهیزات شد.

هاشم زهی در پایان از دولت خواست مذاکره با افغانستان، تکمیل زیرساخت‌ها و راه‌اندازی بازارچه منطقه را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام

کد N821683

وبگردی