آفتاب
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

آمریکا باور کند آل‌سعود مانند شاه ایران سقوط می‌کند

آمریکا باور کند آل‌سعود مانند شاه ایران سقوط می‌کند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مفهوم دین را باید از کسی گرفت که با تمام وجود در خدمت دین و اسلام است و امروز بعضی‌ها از مرجعیت فهم نادرستی بیان و ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مفهوم دین را باید از کسی گرفت که با تمام وجود در خدمت دین و اسلام است و امروز بعضی‌ها از مرجعیت فهم نادرستی بیان و ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در چهارمین هم‌اندیشی «تشکل‌های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» با اشاره به این‌که «در زمان انقلاب حوادث زیادی به وجود آمده است» گفت: یکی از اتفاقات انقلاب شعارهایی بود که عمدتا مردم فریاد می‌زدند؛ شعار«نه شرقی نه غربی» یکی از شعارهای مهمی بود که مردم به رهبری امام فریاد می‌زدند ولی در این عرصه بعضی‌ها باور و اعتقاد به تحقق آن نداشتند.

وی افزود: ولی امروز این شعار با جانفشانی صدها شهید، آزاده و ... به ثمر نشست و انقلابی به وجود آمد که تاکنون بعد از 36 سال به حیات خود ادامه داده است.

خاموشی خاطرنشان کرد: امروز هم آمریکا و غرب باور ندارند که آل سعود هم مانند حکومت 2500ساله شاهنشاهی سقوط خواهد کرد؛ این کلام از بیانات رهبر انقلاب اسلامی است که فرمود، امروز حکام عربستان جوانان بی تجربه‌ای هستند که سوار بر صندلی قدرت شده و به یکه تازی می‌پردازند و دست به جنایت می‌شوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: قرآن هم بر این مطلب تاکید دارد که هر کسی که دین خدا را یاری کند، خدا هم او را یاری خواهد کرد و خدا وعده پیروزی داده است و این وعده به تدریج محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: راه تامین سعادت بشر در عمل به دستورات دینی و قرآن است و باید براساس آموزه‌های دین در برابر ابرقدرت‌ها با تمام قدرت بایستیم و مبارزه کنیم و شعار «نه شرقی نه غربی» را فریاد بزنیم.

خاموشی گفت: اسلام به ما می‌گوید که با غرب مذاکره نکنید؛ بلکه باید تعامل کرد و تعامل حد و اندازه‌ای دارد، تعامل باید طوری باشد که عزت و قدرت و حاکمیت کشوری زیر سوال نرود.

وی افزود: آمریکا در این مذاکره می‌خواهد قدرت نمایی کند و توقع دارد در همه حال و بدون چون و چرا حرف او به اجرا در بیاید.

خاموشی گفت: انقلاب روند و مفهومی دارد، مفهوم انقلاب، اسلامی بودن آن است و این اسلامیت را از خبرگان و مرجعیت که فهم درست از دین دارند باید گرفت و نه از کس دیگر.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز بعضی‌ها در جهان به وجود آمده‌اند که با فهم نادرست خود هر جنایتی به نام اسلام انجام می‌دهند و با همدستی با یهودیان دست به جنایت‌های بزرگ می‌زنند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه‌نیوز، وی افزود: اگر جهان اسلام می‌خواهد با جهان تعامل کند باید با مرجعیت دینی مدبر تعامل کند نه با چپاولگران بیت المال که فهم درست از دین ندارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: تشکل‌های شاخص، باید فهم صحیح از دین و اسلام داشته باشند و همچنین دشمن شناسی و موضوع شناسی را در راس کارهای خود قرار دهند و از بیانات رهبر انقلاب در جامعه تبعیت و از آرمان‌ها و از مرزهای فرهنگی دفاع کنند.

خاموشی اظهار کرد: امروز نظام سرمایه‌داری، بزرگترین دشمن انقلاب و اسلام است، این گروه‌ها حضوری فعال در خارج و داخل دارند اگر دشمن شناس نباشیم، قطعا به بیراهه خواهیم رفت.

انتهای پیام

کد N821636

وبگردی