آفتاب
نماینده بناب:

منتقدان، مذاکرات هسته‌ای را دکان سیاسی قرار ندهند

منتقدان، مذاکرات هسته‌ای را دکان سیاسی قرار ندهند

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت که مذاکرات هسته‌ای به نقطه‌ای حساس رسیده امیدوارم در سایه عنایات ولی عصر و هدایت رهبری مذاکره کنندگان بتوانند منافع ملی را لحاظ کنند و خطوط قرمز را مد نظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمد باقری بنابی در نطق میان دستور خود به منتقدان نیز توصیه کرد که با عقلانیت کافی و سعه صدر با این مساله برخورد کنند و مذاکرات هسته‌ای را دکان کاسبی سیاسی قرار ندهند.

او همچنین از حمله عربستان به یمن انتقاد کرد و آن را ازحمله اسراییل به غزه قوی‌تر دانست و ابراز امیدواری کرد که این حمله آغاز سقوط آل یهود باشد و در آینده حرمین از لوث این خاندان پاک باشند.

باقری به هفته معلم نیز اشاره کرد و افزود: ما هفته معلم را پشت سر گذاشتیم اما تا کی از نقش معلم بگوییم و در عمل شاهد کمترین توجه باشیم؟ نیازمند یک عزم عمومی برای اجرای قانون یکسان سازی حقوق و اصلاحات اساسی در ساختار وزارتخانه آموزش و پرورش خصوصا درحوزه‌ی ارزشیابی هستیم.

او ادامه داد: نبود یک تشکیلات صنفی منسجم در نرسیدن صدای معلمان و مسئولان نیز موثر است، امیدواریم به زودی شاهد ایجاد یک یا چند تشکل منسجم باشیم تا راه را برای احقاق حقوق معلمان هموار کنند.

نماینده مردم بناب از وضعیت درمانی فرهنگیان نیز انتقاد کرد و افزود: فرهنگیان از مسئولان مطالبه می‌کنند در مورد وضعیت آنان مصاحبه و اظهار نظر و سخنرانی نکنند و مانند دیگر دستگاههای دولتی این مساله را در سکوت بگنجانند، چرا که این جار و جنجال با مقام معلمان منافات دارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اشتغال را مهمترین مشکل فعلی کشور عنوان کرد و گفت:‌ با توجه به این که حوزه‌های تخصصی سیاسی شده اشتغال هم سیاسی شده و سیاسیون در عمل از تولید برای خودشان دکان درست کردند. پیشنهاد می‌کنم با تولید و اقتصاد به شکل سیاسی برخورد نکنیم و بگذاریم در مسیر صحیح خود حرکت کنند.

او ادامه داد:‌ پیشنهاد دیگرم رقابتی کردن سود تسهیلات بانکی است، ورود بانکهای خارجی با تسهیلات بیشتر و سود کمتر نیز می‌تواند کمک شایانی به این مساله داشته باشد.

باقری بناب در ادامه نطق خود به ربیعی تذکر داد که روش‌های دولت گذشته در اداره‌ی شستا و سازمان تامین اجتماعی ادامه پیدا می‌کند، مواظب باشید اطرافیانتان در غفلت شما برخی اشتباهات را انجام ندهند که جبرانش برایتان سخت باشد.

نماینده مردم بناب به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و گفت:امیدوارم استقبال‌های خیابانی که با تکریم مردم سازگاری ندارد دراین سفرها برچیده شود و مردم در عمل شاهد تکریم دولت‌مردان باشند.

او تذکراتی نیز به وزاری راه برای تکمیل ، کمربند شرقی شهرستان وزیر نیرو برای تامین آب شرب سالم برای روستاها ، وزیر جهاد برای احداث شهرک دامداری و گلخانه‌ای، و وزیر آموزش برای تکمیل خانه معلم داد.

باقری از هیات رئیسه نیز خواست وقت نطق‌ها را در زمان مرده مجلس قرار ندهد.

انتهای پیام

کد N821627

وبگردی