آفتاب
رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه عنوان کرد

ایجاد شبکه‌سازی درون سازمانی از عوامل موثر در موفقیت جهاددانشگاهی

ایجاد شبکه‌سازی درون سازمانی از عوامل موثر در موفقیت جهاددانشگاهی

اولین گردهمایی سراسری مسئولین پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد جهاد دانشگاهی سراسر کشور، با حضور رییس و جمعی از معاونین جهاد دانشگاهی، از امروز 23 اردیبهشت ماه در کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، بهرام بادکو رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در آغاز این گردهمایی با بیان اینکه کرمانشاه استعداد و استحقاق فراوانی دارد، گفت: این استعدادها وظیفه ما را دشوارتر کرده و باید از این ظرفیت‌ها جهت رفع مشکلات موجود استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به تعداد زیاد دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان از آن بعنوان یک ظرفیت نام برد و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی همواره نوآوری و الگوسازی داشته و ما نیز در سازمان جهاد دانشگاهی استان بدنبال آن هستیم با الگویی جدید معضل اشتغال دانش آموختگان را حل کنیم.

وی با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، عنوان کرد: باید همچون گذشته نوآوری داشته و به نیاز روز پاسخ دهیم که در جلسات کارشناسی به این نتیجه رسیدیم اگر درون خود جهاد دانشگاهی شبکه سازی انجام داده و نوعی هم افزایی ایجاد کنیم، خواهیم توانست به موفقیت‌هایی برسیم.

بادکو با بیان اینکه متاسفانه عمده فارغ التحصیلان دانشگاهی به جز آشنایی با مباحث آکادمیک تجربه‌ای از بازار و فناوری ندارند، عنوان کرد: باید ظرفیت‌های موجود در جهاد دانشگاهی را با شبکه سازی درون سازمانی به کار گیریم که فارغ التحصیلان پس از فراغت از تحصیل به یک فرد توانمند تبدیل شوند، دغدغه مسئولین نظام نیز همین است.

وی گفت: یکی از کارهای خوب سازمان جهاددانشگاهی استان، قبول ریسک فناوری شرکت‌های نوپای مستقر در پارک علم و فناوری است که این امر به رشد این شرکت‌ها کمک شایانی کرده است.

دکتر معصومه خان احمدی سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه این مراسم اظهار کرد: هم اکنون دو پارک علم و فناوری و 19 مرکز رشد وابسته به جهاد دانشگاهی در کشور فعالیت می‌کنند.

خان احمدی بحث و تبادل نظر در حوزه مسائل راهبردی توسعه فناوری، انتقال تجارب ملی، توسعه نقش جهاد دانشگاهی درحوزه فناوری و انتقال تجربیات برای مدیریت اثربخش در پارک‌ها و مراکز رشد را از اهداف برپایی این گرهمایی دو روزه عنوان کرد.

در حاشیه این گردهمایی نمایشگاهی از دستاوردهای واحدهای فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه نیز برپا شده است.

انتهای پیام

کد N821595

وبگردی