آفتاب

اذعان رژیم صهیونیستی به دریافت موشک‌های پاتریوت از آلمان/برلین: در برابر اسرائیل مسئولیم

اذعان رژیم صهیونیستی به دریافت موشک‌های پاتریوت از آلمان/برلین: در برابر اسرائیل مسئولیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن طرح این ادعا که این رژیم در درگیری‌های منطقه دخالتی نمی‌کند گفت: ارسال سلاح‌های پیشرفته برای گروه‌های تروریستی تهدیدی علیه ماست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اورسلا فوندرلاین، وزیر دفاع آلمان در سرزمین‌های اشغالی در خصوص موضع نظامی اسرائیل نسبت به سوریه مدعی شد: سیاست ما عدم مداخله در درگیری‌های داخلی در منطقه است. ما تنها زمانی به مداخله می‌پردازیم که کسی از خطوط قرمزهایمان تجاوز کرده باشد.

وی افزود: هرگز اجازه نخواهیم داد که سلاح‌های پیشرفته برای گروه‌های تروریستی ارسال شود؛ چرا که این مساله تهدیدی برای ماست و اجازه نمی‌دهیم سلاح‌های شیمیایی به دست این گروه‌ها بیفتد وبه "حاکمیت" ما به ویژه در جولان لطمه‌ای وارد شود.

یعالون در ادامه اقرار که آلمان ارتش رژیم صهیونیستی را به چهار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در راستای توافقات امنیتی مجهز می‌کند.

دو طرف در این دیدار به روابط امنیتی مشترک میان اسرائیل و آلمان پرداخته و تاکید کردند که چنین روابط مستحکمی خود را در تجهیز اسرائیل به موشک‌های نوع"پاتریوت" از سوی آلمان نشان می‌دهد.

وزیر دفاع آلمان در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز بر پایبندی کشورش به حمایت از امنیت این رژیم تاکید کرد و گفت: تقویت توانایی دفاعی اسرائیل برای ما مساله بسیار مهمی است.

وی به خرید چهار کشتی جنگی آلمانی از سوی رژیم صهیونیستی و واردات موشک‌های دفاع هوایی از نوع پاتریوت اشاره کرد و گفت: اسرائیل همکاری امنیتی سیاسی قوی را با آلمان دارد و ما در سال جاری میلادی 70 طرح مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش نظامی سربازان داشته‌ایم.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در سخنانی در این خصوص گفت که کشورش مسئولیت ویژه‌ای در قبال اسرائیل دارد و برای همین سلاح به اسرائیل می‌فروشد.

وی گفت: آلمان نازی شش میلیون یهودی را کشت برای همین آلمان باید به صورت ویژه از اسرائیل جمایت به عمل آورد.

فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان نیز به مناسبت گذشت 50 سال از روابط میان این کشور با رژیم صهیونیستی گفت: ما باید برای تحقق صلح میان اسرائیل و همسایگانش تلاش کنیم.

وی گفت: امنیت اسرائیل و تحقق دموکراسی بدون ایجاد کشور فلسطین امکان پذیر نیست و ما برای تحقق این مساله تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N821522

وبگردی