آفتاب

دیدار بارزانی و رئیس‌جمهوری چک/پیش‌بینی بارزانی درباره بازپس‌گیری موصل در چند ماه آتی

دیدار بارزانی و رئیس‌جمهوری چک/پیش‌بینی بارزانی درباره بازپس‌گیری موصل در چند ماه آتی

رئیس اقلیم کردستان عراق پیش بینی کرد که شهر موصل، دومین شهر بزرگ عراق ظرف چند ماه آتی از دست داعش پس گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد که جنگ علیه داعش جبهه‌های مختلفی دارد و این نبرد فقط با کردها نیست.

وی تصریح کرد: ما در خطوط مقدم هستیم و توانستیم داعش را در چند نبرد در کردستان شکست دهیم، اما تهدید همچنان وجود دارد و استراتژی ما نبرد با داعش در سطح نظامی، فکری و اقتصادی است.

بارزانی گفت: آزادسازی موصل یک پیروزی استراتژیک است که ما باید آن را محقق سازیم. تا زمانی که داعش در نزدیکی کردستان باشد، تهدید دنباله‌داری را علیه ما بوجود می‌آورد.

وی از طرح‌هایی پرده برداشت که برای آزادسازی موصل وجود دارد و مقدمه‌چینی‌ها و تمهیدات در مورد آنها صورت می‌گیرد.

وی درخصوص سفرش به واشنگتن و دیدارش با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: من از آنها به دلیل حمایتشان از مردم کرد در مقابله با داعش قدردانی کردم و از آنها خواستم تا دردی را که بر مردم ما می‌گذرد، درک کنند. اوباما نیز به ما وعده داد که آنها تمام تلاش خود را برای ارائه مستقیم سلاح به نیروهای پیشمرگ می‌کنند.

از سوی دیگر، سخنگوی میلوش زمان، رئیس جمهوری چک عنوان داشت که مسعود بارزانی توجه و تمایل خود را برای خرید سلاح‌های جدید چک ابراز کرد، اما این مساله در دیدار با زمان مورد مناقشه قرار نگرفت.

وی تصریح کرد که زمان نیز در جریان دیدار با بارزانی در پراگ، پایتخت چک از او به دلیل مشارکت کردها در مقابله با داعش قدردانی کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری چک عنوان داشت که رئیس جمهوری این کشور بارزانی را "قهرمان کردستان" توصیف کرد.

بارزانی روز سه شنبه و پس از سفرش به مجارستان وارد چک شد.

انتهای پیام

کد N821521

وبگردی