آفتاب

معاون نخست وزیر ترکیه: حزب حاکم، عدالت را محقق نکرده است

معاون نخست وزیر ترکیه: حزب حاکم، عدالت را محقق نکرده است

معاون نخست وزیر ترکیه و عضو برجسته حزب حاکم "عدالت و توسعه" در انتقاد از عملکرد این حزب در 10 سال اخیر عنوان داشت: دوران حکمرانی حزب "عدالت و توسعه" اعتماد به نهاد قضائی را تضعیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بولنت آرینچ، معاون نخست وزیر ترکیه که پیش از این نیز با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اختلافاتی داشت، در مصاحبه با شبکه‌ تلویزیونی‌ "خبرتورک" عنوان داشت: حزب عدالت و توسعه فقط توسعه و نه عدالت را محقق ساخته و این در حالی است که از حضور آن در قدرت 10 سال می‌گذرد.

آرینچ گفت: آنچه که من را ناراحت می‌کند، این است که ما در سطح بسیار خوبی از توسعه هستیم، اما آیا ما در همان اندازه از عدالت برخورداریم؟

وی در اشاره به "کاخ‌های عدالت" یا دادگاه‌های جدیدی که اردوغان در سال‌های حکم‌رانی حزب عدالت و توسعه ساخته عنوان داشت: ما کاخ‌های بسیار زیبایی ساخته‌ایم، اما باید بگویم اعتماد به نهاد قضائی در دوران حکومت حزب تضعیف شد و ما باید برای افزایش اعتماد به عدالت و دستگاه قضایی تلاش بسیار کنیم.

احتمال می‌رود که این سخنان خشم رجب طیب اردوغان را برانگیزد، چرا که به وضعیت نارضایتی در داخل حزب حاکم پیش از انتخابات پارلمانی هفتم ژوئن اشاره دارد.

انتهای پیام

کد N821420

وبگردی