آفتاب

بازدید دانشجویان خواجه نصیر از باغ گیاه شناسی ملی

بازدید دانشجویان خواجه نصیر از باغ گیاه شناسی ملی

بیش از 100 نفر از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر از باغ گیاه شناسی ملی بازدید کردند.

بیش از 100 نفر از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر از باغ گیاه شناسی ملی بازدید کردند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، در این برنامه که به همت کانون حفاظت از محیط زیست دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی و با حضور مدیر فرهنگی دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک برگزار شد، دو تن از اعضای هیئت علمی مجموعه به عنوان راهنمای بازدید دانشجویان را همراهی کرده و توضیحاتی را در هر قسمت درباره مسائل مختلف اعم از گونه های گیاهی کمیاب هر اقلیم ارائه نمودند.

بر اساس این گزارش، باغ های گیاه شناسی وظیفه جهانی دارند که منابع گیاهی دنیا را حفظ کنند. باغ گیاه شناسی ملی ایران که در سال 1347 به همت جمعی از کارشناسان ایرانی و با همکاری گروهی از کارشناسان خارجی احداث شد هم اکنون شامل 3000 گونه از انواع گیاهان درختچه ای، بوته ای و درختی است. این باغ که از آن با عنوان موزه زنده یاد می شود، شامل اقلیم های گوناگون گیاهی است. از کوهستان های البرز و زاگرس تا جنگل های خزری و حتی بیابان ها.همچنین رویشگاه های مهم دنیا همچون اروپا، آمریکا، هیمالیا، چین و ژاپن نیز در این مجموعه به طرز چشم نوازی شبیه سازی شده اند.

در این باغ قطعات تخصصی نظیر گیاهان دارویی و صنعتی، آربراتوم، گیاهان پیازدار ایران و باغ میوه ایران، و قطعات آموزشی همچون باغ های سنگی و صخره ای، آبشارها و دریاچه ها وجود دارد. در کنار این ها باغ گیاه شناسی به عنوان ذخیره ژنتیکی گیاهان در معرض انقراض نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

به سختی می توان فضای سبزی یافت که در تمام فصول سال چنین طراوت و زیبایی منحصر به فردی داشته باشد. این مجموعه نقش بسیار مهمی در آموزش های عمومی و آشنا ساختن مردم با اهمیت گیاهان و لزوم حفاظت از آن ها بر عهده دارد. در این بازدید بر لزوم آگاهی بخشی در رابطه با خطراتی که باغ را تهدید می کنند تاکید شد که از جمله مهمترین آن ها می توان به کمبود منابع آبی اشاره نمود.

انتهای پیام

کد N821310

وبگردی