آفتاب

البرادعی: وقایع پس از برکناری مرسی برخلاف نقشه راه مصر بود

البرادعی: وقایع پس از برکناری مرسی برخلاف نقشه راه مصر بود

رئیس سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی عنوان داشت :حوادثی که پس از 30 ژوئن 2013 (تظاهرات برای برکناری مرسی) در مصر اتفاق افتاد، کاملا مخالف با نقشه راهی بود که برای مصر تدوین شده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمد البرادعی، رئیس سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی و معاون مستعفی رئیس‌جمهوری پیشین مصر در کنفرانس «وضعیت اتحادیه اروپا» که در ایتالیا برگزار شد، عنوان داشت: نقشه راه اصلی که برای آینده مصر روی آن تمرکز شده بود مبتنی بر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام و عزل آبرومندانه محمد مرسی( رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر) بود.

وی افزود: پس از عزل مرسی، توافق شد نظام سیاسی ایجاد شود که در آن همگان از جمله اخوان المسلمین حضور داشته باشند و روند آشتی و گفت‌وگوی ملی فراگیر آغاز و راه‌حل مسالمت‌آمیزی برای تحصن‌ها پیدا شود. اما تمامی این امور نادیده گرفته و خشونت آغاز شد.

البرادعی در سخنان خود تصریح کرد: بهار عربی یک رخداد نیست، بلکه یک روند دنباله‌دار است که اروپا از قرن شانزدهم تا قرن بیستم از آن عبور کرد. انقلاب فرانسه نیز انقلابی زیبا بود اما در پی آن تروریسم و خشونت صورت گرفت و پادشاه به قدرت بازگشت و 90 سال طول کشید تا ثبات در این کشور برقرار شود.

انتهای پیام

کد N821296

وبگردی