آفتاب
محمدحسن اختری:

‌نگاه غرب به تروریسم غلط، زورمدارانه و نادرست است

‌نگاه غرب به تروریسم غلط، زورمدارانه و نادرست است

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور می‌تواند در نشان‌دادن جنایات رژیم صهیونیستی، تکفیری‌ها و حامیان آن‌ها مؤثر باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور می‌تواند در نشان‌دادن جنایات رژیم صهیونیستی، تکفیری‌ها و حامیان آن‌ها مؤثر باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن اختری درباره برگزاری دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور، اظهار کرد: برگزاری این کنگره اقدام شایسته‌ای است، علاوه‌ بر آن هر اندازه که بتوانیم مسئله جنایات مربوط به ترور و تروریسم را به‌صورت نمایشگاه و فیلم درآوریم، این امر می‌تواند در نشان‌دادن جنایت‌های رژیم صهیونیستی، تکفیری‌ها و حامیان آن‌ها یعنی آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان اروپایی‌شان مؤثر باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که برگزاری این کنگره تا چه اندازه می‌تواند کشورها را در محکوم‌کردن مسئله تروریسم با یکدیگر همگام سازد، گفت: این مسئله نیازمند تبلیغات و سرمایه‌گذاری است؛ اول این‌که باید از شخصیت‌هایی که در موضوع ترور صاحب‌نظر هستند، دعوت کرد، هم‌چنین می‌شود از برخی از خانواده‌های شهدای برجسته ترور از هر کشوری نیز دعوت به‌عمل آورد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در ادامه به دعوت از خبرگزاری‌های کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: با دعوت از این خبرگزاری‌ها می‌توان واقعیت‌ها را منتقل کرد، هم‌چنین عده‌ای از حقوقدانان و سازمان‌های مردم‌نهادی را که در زمینه مبارزه با تروریسم فعالیت دارند، نیز می‌توان دعوت و از آن‌ها نظرخواهی کرد تا بتوان موجی را ایجاد نمود.

اختری با اشاره به حضور فعال رسانه‌های داخلی از جمله صداوسیما برای پوشش این کنگره، به نقش وزارت ارشاد در دعوت از خبرگزاری‌های خارجی از کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: این امر می‌تواند در رساندن صدای مظلومیت مردم ایران، عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان مؤثر باشد، مردمی که در طول این سال‌ها همواره مورد هجوم تروریست‌ها بودند، به این وسیله می‌توان تروریست‌ها را معرفی کرد و نشان داد که حامیان تروریسم در دنیا چه کسانی هستند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین درباره چرایی تلاش برخی کشورها در معرفی ایران به عنوان حامی تروریسم بیان کرد: این به خاطر حرکت سیاسی است که از همان روز اول، آمریکای جنایتکار و هم‌پیمانانش مانند رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای غربی و به‌تبع آن برخی کشورهایی که استقلالی از خود ندارند، در مقابل جمهوری اسلامی ایران شروع کردند. این کشورها با آمریکایی‌ها و غربی‌ها هم‌صدا و هم‌پیوند شدند، آن‌ها این راهکار سیاسی را برای پیشگیری از رشد و صدور ندای انقلاب و ندای ملت ما در دنیا دنبال کردند و این یک حرکت کاملا سیاسی بود.

وی در ادامه سازمان ملل را مقصر اصلی معرفی ایران به عنوان حامی تروریسم دانست و افزود: حتی سازمان ملل را در این زمینه می‌توان مقصر اصلی بدانیم. سازمان‌های حقوق‌بشری به‌خصوص دیده‌بان حقوق‌بشر و امثال این‌ها، همه در این زمینه مقصر هستند. همه این‌ها با سیاست آمریکا حرکت می‌کنند. این‌ها برای این‌که جلوی رشد مردم و اقبال آن‌ها را به جمهوری اسلامی ایران بگیرند، از این وسیله استفاده کردند که کشورمان را بایکوت کنند.

اختری ادامه داد:‌ در مقابل، آن‌ها به‌خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی و سرپوش‌گذاشتن بر جنایت آن، می‌خواستند جلوی حرکت‌های مظلومانه مقاومت مردم مظلوم فلسطین را بگیرند و مردمی را که برای آزادی سرزمین‌ و حقوق‌شان با رژیم صهیونیستی و اشغال آن مبارزه می‌کردند، تروریست می‌نامند.

اختری ادامه داد:‌ در لبنان نیز مردمی را که برای آزادسازی کشورشان در برابر اشغال که از نظر همه عرف‌های بین‌المللی در همه تعابیر و محاکم بین‌المللی محکوم است، مبارزه می‌کنند، تروریست می‌نامند. درحالی‌که تروریست کسی است که کشور را اشغال کرده است، مردم را کشته، خانه‌های‌شان را ویران کرده، افراد را به زندان‌ها کشانده، آدم‌ربایی و هواپیماها را منفجر می‌کند. این‌ها به خاطر این‌که از رژیم صهیونیستی دفاع کنند و به اصطلاح او را محکوم نکنند، در مقابل، مقاومت در فلسطین و لبنان را تروریست نامیدند و ایران و برخی دیگر از کشورها مثل سوریه را که حامی مردم مظلوم فلسطین هستند، حامی تروریست‌ها می‌نامند.

وی تاکید کرد:‌ این امر وارونه‌ جلوه‌دادن و سیاست دوگانه‌ای است که در جوامع نسبت به اصل مسئله ترور و تروریسم وجود دارد و تفسیر غلط، زورمدارانه و نادرست از مسئله تروریسم است؛ لذا الان هم می‌بینیم که داعشی‌ها را به عنوان تروریسم معرفی کردند و بعد کشورها را جمع کردند و به عنوان ائتلاف علیه تروریسم گروهی را تشکیل دادند و می‌بینیم که باز خودشان آمدند و به این تروریست‌ها کمک کرده و سلاح و پول به آن‌ها می‌دهند و یا منافقین جنایتکار را، که تروریستی‌بودنشان برای همه مردم ایران کاملا مشخص است، از لیست گروه‌های تروریستی بیرون می‌آورند؛ لذا این‌ها در آن تفسیر نابه‌جا، غلط، زورمدارانه و مستکبرانه، مفاهیم را به‌طورکلی تغییر دادند و بر همین‌اساس برگزاری کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور، کار بسیار خوبی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد:‌ برگزاری این کنگره موجب می‌شود تا این جنایات ثبت شود و حداقل وجدان‌های آگاه و انسان‌های دلسوز، کم‌کم تحت‌تأثیر قرار بگیرند و شاید بشود جلوی این حرکت تروریستی آمریکایی‌ها را گرفت.

وی در این‌باره که ایران چه نقشی می‌تواند در امر مبارزه با تروریسم ایفا کند؟ اظهار کرد: کارهایی که ایران در این زمینه انجام می‌دهد، خوب است، کارهایی از قبیل حمایت از مظلومین و این‌که حاضر نشد با گروه‌های تروریستی ارتباط داشته باشد و یا به نحوی از آن‌ها حمایت کند. از روز نخست که در سوریه، گروه‌های تروریستی علیه دولت سوریه سلاح به‌دست گرفتند، جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت این کشور ایستاد و گفت که این‌ها تروریست هستند و تا به امروز هم ایران به این باور خود بر اساس معیارهای عقلانی، منطقی، واقعی و حقیقی، آن‌ها را تروریست می‌داند و در مقابل آنان ایستاده است و با برگزاری سمینارها و میزگردها و تلاش در سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری و تمام پایگاه‌ها و مؤسساتی که به نحوی امکان داشته، در مسئله تبیین صحیح معنای ترور حضور داشته و اقدام کرده است؛ اما معتقدم این تلاش‌ها باید ادامه یابد.

انتهای پیام

کد N821268

وبگردی