آفتاب

بروجردی: عربستان آینده بسیار سختی در پیش رو خواهد داشت

بروجردی: عربستان آینده بسیار سختی در پیش رو خواهد داشت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان با حمله به یمن مرتکب اشتباهی بزرگ شده و آینده‌ای بسیار سخت پیش رو خواهد داشت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علاء‌الدین بروجردی در جمع کارکنان ستاد ارتش با بیان اینکه در طول سال های اخیر عربستان به عنوان یک بازیگر مهم در منطقه تلاش زیادی در جهت حفظ منافع و اهداف آمریکا در منطقه داشته است اظهار کرد: حمله به یمن هم به لحاظ مقررات بین المللی و هم به لحاظ مقررات اسلامی محکوم است و قطعاً عربستان وارد باتلاق شده و وضعیت این کشور به لحاظ این اشتباه تاریخی که انجام داده است در آینده بسیار سخت خواهد بود.

وی ادامه داد: فلسطین یک آرمان اساسی برای جمهوری اسلامی ایران است و سیاست آمریکایی‌ها در این مورد در نقطه مقابل ما قرار دارد و آمریکا با تمام هم پیمانانی که دارد در تحولات منطقه‌ای از جمهوری اسلامی ایران شکست خورده است.

بروجردی در ادامه با تبیین تحولات منطقه افزود: زمانی که آمریکایی‌ها به عراق آمدند تصور می‌کردند این کشور تبدیل به یکی از ایالت‌های آمریکا می‌شود اما این اتفاق نیفتاد چون نه دولت، نه مجلس و نه احزاب مجلس عراق زیر بار این ظلم نرفتند و جهت کاهش بحران در عراق خواهان کمک ایران شدند. در سوریه هم آمریکا ابتدا گفت بشار اسد باید برود و در این مسیر بیش از یکصد هزار تروریست از گروه های مختلف ازجمله گروهک تروریستی داعش را تسلیح و به سوریه فرستاد اما در نهایت به نتیجه دلخواه خود نرسید.

وی علت پیروزی ایران در چالش هایی که برای منطقه و ایران سلامی به وجود آورده‌اند را تعهد و اعتقاد همه ارکان نظام به رهبری های مقام معظم رهبری دانست.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 گفت: طی دو دهه اخیر بحث فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مطرح بوده و غربی‌ها و به ویژه آمریکایی‌ها تأکید داشتند که ایران نباید به دانش هسته‌ای دست یابد. مانع‌تراشی‌ها و سنگ‌اندازی‌های بسیاری هم بر سر راه ملت ایران داشتند، اما در نهایت، ایستادگی، صبر، استقامت مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری موجب شد که به برکت خون شهدا، ملت ایران به این دانش دست یابد و آن را بومی کند.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: امروز ما به عنوان یک قدرت مستقل در جهان که دارای فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم با شش قدرت جهان مذاکره کرده و از منافع خود با عزت دفاع می‌کنیم. غرب نیز به این باور رسیده که موضوع هسته‌ای یک مسأله مهم برای مردم ایران است. تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز باید با تکیه بر حمایت مردم، با اقتدار به مذاکرات ادامه دهد.

بروجردی در پایان گفت: رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بر مسائل کشور نظارت جدی دارند و ما باید شکرگزار نعمت ولایت بوده و رهنمودها و هدایت‌های ایشان را به درستی اجرا کنیم.

انتهای پیام

کد N821264

وبگردی