آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس:

نباید اجازه داد از مستضعفین در انتخابات سوءاستفاده شود

نباید اجازه داد از مستضعفین در انتخابات سوءاستفاده شود

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی می‌گوید که مسئولین باید مراقبت بیشتری کنند تا عده‌ای از شخصیت مردم مستضعف در انتخابات سوءاستفاده نکنند.

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی می‌گوید که مسئولین باید مراقبت بیشتری کنند تا عده‌ای از شخصیت مردم مستضعف در انتخابات سوءاستفاده نکنند.

محمد کرمی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که مردم به کسانی که در کانون قدرت و ثروت هستند رای ندهند چون این افراد برای رسیدن به هدف همه کار می‌کنند و حتی حاضرند با خرج کردن پول رای عده‌ای مردم فقیر را معامله کنند. مسئولین باید مراقبت بیشتری انجام دهند تا این عده از شخصیت مردم مستضعف در انتخابات سوء استفاده نکنند.

وی ادامه داد: متاسفانه خرید رای در خیلی جاها مرسوم شده است. قطعا پولی که برای خرید رای داده می‌شود کثیف است و کسانی که این کارها را می‌کنند اگر در این دنیا هم نشد باید منتظر عقوبت اخروی کار خود باشند. نباید مردمی که نیاز مالی دارند را برای رسیدن به قدرت به بازی گرفت.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی باید در انتخابات فعالیت‌های افراد را رصد کنند، افزود: رصد کردن تخلفات انتخاباتی از وظایف ذاتی دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی است. این دستگاه‌ها نباید اجازه دهند کسانی که با خرید رای می‌خواهند وارد مجلس شوند این کار را انجام دهند.

وی تصریح کرد: ما در بعضی از انتخابات‌ها شاهد بوده‌ایم که عده‌ای برای خرید رای قیمت می‌دهند و این قیمت از شارژ تلفن همراه گرفته تا 50، 70 و 100 هزار تومان افزایش می‌یابد. ما شاهد چنین رفتاری بوده‌ایم و حتی صدای این افراد را ضبط کرده‌ایم و بعضی از دوستان‌مان از آنها فیلم هم گرفته‌اند اما انگار دارند پرتقال می‌فروشند و به راحتی قیمت می‌دهند و هیچ ابایی هم ندارند. در بعضی مناطق محروم عده‌ کمی به خاطر فقر مجبور می‌شوند رای خود را بفروشند اما آنها هم باید مراقبت کنند و بدانند که ارزش یک رای خیلی بیشتر از این مبالغی است که داده می‌شود.

کرمی راد در پایان اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه و در روشنگری افکار عمومی نقش بسیار خوبی ایفا کنند و کسانی را که چنین اعمالی انجام می‌دهند به مردم بشناسانند.

انتهای پیام

کد N821257

وبگردی