آفتاب
دبیر مسابقات بین‌المللی قرآن تاکید کرد

ضرورت افزایش عمق فعالیت‌های قرآنی در کنار برگزاری مسابقات

ضرورت افزایش عمق فعالیت‌های قرآنی در کنار برگزاری مسابقات

دبیر ستاد برگزاری سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: در کنار برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن باید عمق فعالیت‌های قرآنی را افزایش دهیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی در جلسه هم‌اندیشی «بررسی سیاست‌های ارتقاء فعالیت‌های قرآنی بانوان با نگاهی به چالش‌ها و راهکارها» اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهم در فضای فرهنگی کشور، فرهنگ‌سازی برای احساس نیاز به آموزش و یادگیری قرآن کریم و معارف قرآنی است.

حسینی افزود: اگر چه امروز کشور ما یک کشور اسلامی است، اما هنوز بخش عمده‌ای از مردم نسبت به قرآن احساس نیاز ندارند و آموزش و یادگیری قرآن به یک نیاز در جامعه تبدیل نشده است.

وی در ادامه گفت: اگر موسسات قرآنی برای مدتی تعطیل شوند اتفاق خیلی مهمی در امور یومیه مردم رخ نمی‌دهد و مردم به مشکل بر نمی‌خورند اما در بسیاری از حوزه‌های دیگر از جمله، سلامت، خوراک و پوشاک اگر کمبودی احساس شود مردم به مشکل بر می‌خورند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود: همچنین همانطور که مردم نسبت به مجالس اهل بیت(ع) احساس نیاز می‌کنند نسبت به قرآن نیز باید آن احساس نیاز را داشته باشند اما متأسفانه آنطور که باید احساس نیاز به قرآن نداریم.

دبیر ستاد برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان این‌که «برای توسعه قرآن در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم» اظهار کرد: تا زمانی که به بحث حجاب، قرآن و... در کشور توجه زیادی نشود و اگر بودجه کمی هم به این امر اختصاص پیدا کند آنطور که باید صرف این امور نشود، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم بوستان و گلستان قرآنی به وجود آید.

وی یادآور شد: اگر تا به امروز کارهای قرآنی خوبی در کشور انجام شده و پیشرفت‌های خوبی در این عرصه داشته‌ایم به لطف خداوند و علم‌داری رهبر معظم انقلاب بوده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف اظهار کرد: برخی از موسسات قرآنی بدون اینکه از جهت سخت‌افزاری قوی باشند از نظر نرم‌افزاری کارهای خوبی انجام داده‌اند که البته لازم است توجه به موسسات قرآنی بیشتر شود و این موسسات مورد حمایت‌های بیشتری قرار بگیرند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: این سوال مطرح است که مسابقات بین‌المللی قرآن بعد از سی و دو دوره تا چه میزان به ارتقای فعالیت‌های قرآنی کمک کرده است؟ براین اساس باید در کنار برگزاری چنین مسابقاتی، عمق فعالیت‌های قرآنی را افزایش دهیم و حمایت‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های قرآنی را داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N821244

وبگردی