آفتاب
پنتاگون:

اسکورت کشتی های ایرانی کاملا غیر ضروری است

اسکورت کشتی های ایرانی کاملا غیر ضروری است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از ایران خواست تا کشتی کمک های بشردوستانه اش به جای یمن در جیبوتی پهلو بگیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، استیو وارن گفت: واقعا اگر ایرانیان برنامه ریزی کرده باشند که با این کشتی ها سلاح به یمن بفرستند، اقدام سازنده ای نیست.

وی اظهار داشت: اگر ایران از پروتکل سازمان ملل پیروی می‌کند باید این کشتی را به بندری در جیبوتی ببرد و اگر بار این کشتی کمک‌های انسان‌دوستانه است، باید اجازه دهند این کمک‌ها از طریق سازمان ملل توزیع شود. بر این اساس سازمان ملل متحد در جیبوتی مرکزی را برای ارائه کمک های بشردوستانه به یمن ایجاد کرده است.

یکی از مقامات دفاعی آمریکا به طور جداگانه به سی ان ان گفت که اطلاعات موجود نشان می دهد هیچ سلاحی در کشتی های ایرانی نیست اما نگرانی هایی در مورد اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر اسکورت این کشتی ها وجود دارد.

در همین رابطه سخنگوی پنتاگون گفت: این اقدام کاملا غیر ضروری است. سی ان ان نوشته است که کشتی های ایرانی به تازگی از تنگه هرمز عبور کرده اند و روزهای طول خواهد کشید تا به نزدیکی آب های یمن برسند.

با این حال سردار مسعود جزایری معاون ستادکل نیروهای مسلح ایران درباره ایجاد «مزاحمت» احتمالی برای کشتی حامل کمک های انساندوستانه ایران برای یمن، به آمریکا و عربستان سعودی هشدار داد و گفت: چنین عملی چه بسا آتشی روشن خواهد کرد که مهار آن از دست عربستان و آمریکا خارج است.

وی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی عرب زبان العالم تاکید کرد: من صراحتا اعلام می‌کنم که خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران حد و اندازه ای دارد.

کد N821065

وبگردی