آفتاب

تردید انصارالله درباره رعایت آتش‌بس از سوی عربستان

تردید انصارالله درباره رعایت آتش‌بس از سوی عربستان

یک عضو کمیته اطلاع‌رسانی انصارالله یمن در پی تداوم حملات و بمباران این کشور توسط ائتلاف سعودی، درباره برقراری آتش‌بس از سوی عربستان ابراز تردید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصرالدین عامر، عضو کمیته اطلاع‌رسانی انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، ابراز امیدواری کرد که عربستان به آتش‌بسی که اعلام کرده متعهد باشد؛ هر چند طی روزهای گذشته مناطق مختلف یمن صحنه حملات شدید این کشور بوده و تنها بر اثر حملات و بمباران سعودی‌ها در منطقه جبل نقم، 89 تن شهید و 290 نفر مجروح شدند.

وی درباره اجرای آتش‌بس از سوی عربستان و تداوم آن ابراز بدبینی کرد و گفت که نسبت به رفتارهای عربستان خوشبین نیست زیرا جنگنده های سعودی از بامداد روز سه‌شنبه در آستانه اجرای آتش‌بس اقدام به بمباران شدید صنعا کرده‌اند؛ به طوری که این امر باعث هراس و وحشت مردم شد.

عامر خاطرنشان کرد: سعودی‌ها به جای آن که برای آتش‌بس مهیا شوند، از آخرین فرصت برای کشتار مردم بی‌دفاع یمن و انهدام زیرساخت‌های این کشور استفاده می کنند.

عضو کمیته اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله درباره سفر فرستاده سازمان ملل به یمن و دیدار با گروه‌های سیاسی مختلف یمنی گفت که هنوز اطلاعات کاملی در این زمینه منتشر نشده است. وی با این حال تأکید کرد: مواضع انصارالله کاملا شفاف و روشن است و این جنبش در چارچوب راه‌حل‌های ارائه شده توسط سازمان ملل عمل خواهد کرد و همچنان با از سرگرفتن مذاکرات موافق است.

انتهای پیام

کد N821022

وبگردی