آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

در برابر اعدام شیخ نمر ساکت نخواهیم نشست

در برابر اعدام شیخ نمر ساکت نخواهیم نشست

آیت‌الله نوری‌همدانی نسبت به تبعات غیر قابل پیش‌بینی اعدام شیخ نمر از سوی حکومت ظالم آل سعود هشدار داد و گفت: حوزه علمیه، علما و مردم ایران چنین جنایتی را ناحق دانسته و در برابر هیچ ظلمی ساکت نخواهند ماند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در درس خارج فقه، عربستان سعودی را دولتی قبیله‌ای، وهابی و تحت سیطره استکبار خطاب و از شکنجه‌های آل سعود در حق شیخ نمر و همچنین صدور حکم اعدام وی به شدت انتقاد کرد.

وی در ابتدای سخنان خود، شیخ نمر را فقیهی بسیار شجاع دانست که به سبب مبارزاتش با دولت عربستان، ماه‌ها در زندان و زیر شکنجه قرار دارد.

وی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر اجرای حکم اعدام شیخ نمر در روزهای آینده، نسبت به تبعات آن هشدار داد و بیان کرد: عربستان دولتی قبیله‌ای است که به خواست مردم به هیچ عنوان اهمیت نمی‌دهد.

آیت‌الله نوری‌همدانی،‌ حکومت عربستان را وهابی و تحت نفوذ مفتی‌هایی دانست که سرسختانه با شیعه و اسلام ناب مخالف است.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «عربستان تحت سیطره شدید استکبار از جمله آمریکاست» گفت: دولت عربستان در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران، کمک‌های بسیاری به صدام کرد؛ بعد از آن هم ایرانی‌ها را در مکه به شهادت رساندند که در نتیجه، حضرت امام خمینی(ره) هم تا یکسال حج را تعطیل فرمودند.

وی از هزینه‌های فراوانی سخن گفت که از سوی عربستان سعودی برای مقابله با بیداری اسلامی خرج شد و گفت: بیدارگری و خیزشی که در تونس، مصر، لیبی و یمن آغاز و اوج یافت، عربستان را نگران زوال خود کرد.

این مرجع تقلید تأکید کرد: عربستان با خرج پول نفت و گاز تمام تلاش خود را برای پدید آوردن داعش و بوکوحرام به کار بستند و مسبب جنایات بسیاری در سوریه و عراق و یمن شدند.

آیت‌الله نوری‌همدانی، یمن پیش از قیام حوثی‌ها و انصارالله را به حیات خلوت عربستان سعودی تشبیه و اظهار کرد: پس از فرار محمد عبدالصالح که عربستان حیات خلوت خود را از دست داد، بار دیگر با خرج پول‌های نفت و گاز و با کمک بحرین و آل خلیفه، به جان مسلمانان و شیعیان افتادند.

وی تصریح کرد: عربستان سعودی با سوابق آلوده‌ای که در پرونده خود دارد و با این‌که چندی پیش، خیانت بزرگی به عمره‌گزاران ایرانی انجام داد، این بار تصمیم به اعدام شیخ نمر دارد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه اعدام شیخ نمر را به شدت محکوم کرد و یادآور شد: ما از این‌جا اعلام می‌کنیم که در برابر اعدام شیخ نمر ساکت نخواهیم ماند؛ حوزه علمیه، علما و مردم ایران چنین جنایتی را ناحق دانسته و در برابر هیچ ظلمی ساکت نخواهند ماند.

وی در پایان گفت: باید این صدا را به دنیا رساند که ما با حصر، شکنجه و اعدام شیخ نمر مخالف هستیم و جلوگیری از آزادی بیان را محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N820701

وبگردی